سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشجویان مالکیت فکری

قوانین برخی کشورها-2 (امریکا)

قانون اساسی آمریکا

Constitution of the Confederate States
US Code TITLE 28—JUDICIARY AND JUDICIAL PROCEDURE
US Constitution (by LII)
US Constitution (by findlaw)

قوانین مربوط به مالکیت فکری آمریکا

AIPA (American Inventors Protection Act of 1999)
Patent Laws, Consolidated
Patent Rules, Consolidated
Plant Patent Amendments Act of 1998
US Code TITLE 15—COMMERCE AND TRADE chapter 22 Trademarks
US Code TITLE 17—COPYRIGHTS
US Code TITLE 35—PATENTS
US Trademark Law: Rules of Practice & Federal Statutes

قوانین فدرال آمریکا

Code of Federal Regulations
Code of Federal Regulations (CFR) (Findlaw)
Code of Federal Regulations (CFR):
United States Code (Findlaw)
United States Code (Office of the Law Revision Counsel)
United States Code (from LII)

قوانین مدنی

Federal Rules of Civil Procedure (2006)

ادامه مطلب...


  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 87/11/20ساعت  4:29 عصر  توسط مهدی معلی 
      نظرات دیگران()

    قوانین برخی کشورها-1 (انگلیس)

    قوانین اساسی

    Access to Justice Act 1999 (c.22)
    Courts Act 2003 c. 39
    Criminal Appeal Act 1995 c.35
    House of Lords Act 1999 (c. 34)
    Human Rights Act 1998
    The Magna Carta

    قوانین مالکیت فکری

    Copyright, etc. and Trade Marks (Offences and Enforcement) Act 2002 c.25
    Data Protection Act 1998
    London Olympic Games and Paralympic Games Act 2006 c. 12
    Patents Act 2004 c.16
    Plant Varieties Act 1997
    Registered Designs Act 1949
    Statutory Instrument No. 1023 of 1998
    Statutory Instrument No. 1024 of 1998 (Regulations 1998)
    Statutory Instrument No. 1025 of 1998
    Statutory Instrument No. 1026 of 1998
    Statutory Instrument No. 1027 of 1998
    Statutory Instrument No. 247 of 2002
    The Registered Designs Regulations 2001
    The Registered Designs Regulations 2003
    Trade Marks Act 1994
    Trade Marks Rules 2000

    قوانین تجاری

    Consumer Credit Act 2006
    Consumer Credit Act 2006 c. 14

    ادامه مطلب...


  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  چهارشنبه 87/11/2ساعت  10:52 صبح  توسط مهدی معلی 
      نظرات دیگران()

    خبر مشکوک:
    قانون جامع مالکیت فکری با لحاظ تجربیات 12 کشورجهان تدوین می شود

    خبر: ظاهرا یک سری مسئولین دور از چشم ما دارن یک کارهای اساسی برای قوانین دست و پا شکسته فعلی درباره م ف انجام می دن. متن زیر بر اساس گفتگوی بهروز مینایی، معاون فنی شورای عالی اطلاع رسانی با روزنامه خراسان به اطلاع شما میرسونیم:
    یک کار گروه تخصصی نظام حقوقی و مالکیت فکری تشکیل داده شده که در حال آماده سازی قانون جامع مالکیت فکری است که در آینده به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود. تمامی قوانین و مباحث مالکیت فکری موجود در کشور جمع آوری و نواقص آن در طرح جامع مالکیت فکری برطرف خواهد شد. استادان دانشگاه های تهران و شهید بهشتی و استادان معتبر در رشته حقوق در حال بررسی جنبه های مختلف و آماده سازی محتوا هستند که حاصل این بررسی ها و جلسات همراه با مستندات آن قرار است به صورت یک لایحه در دولت بررسی شود؛ در غیر این صورت به عنوان طرح برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.
    وی خاطرنشان کرد: در این قانون حقوق مالکیت فکری برای پدیدآورندگان آثار در همه حوزه ها لحاظ خواهد شد و از هر بخشی متخصصان آن حرفه در این کار گروه دغدغه های خود را مطرح می کنند که همه این مشکلات، کمبودها و خلاءها در جریان رفع مسائل مربوط به حقوق مالکیت فکری دراین قانون مدنظر قرار می گیرد.
    وی اضافه کرد: از تجربیات 12 کشور معتبر دنیا در حوزه مالکیت فکری نیز استفاده کردیم قوانین دیگران را با قوانین فعلی که داریم، تطابق دادیم و سعی داریم آنها را با مقتضیات فرهنگی ، ملی و مذهبی کشور هم تطابق دهیم تا از حداقل اشکالات برخوردار باشد، و به مجلس ارائه کنیم .چرا که قوانین موجود دید همه جانبه ندارد. همچنین ضمانت اجراهای موردنیاز اعم از مجازات های درنظر گرفته شده برای متخلفان و متناسب با ضرر و زیانی که به صاحبان آثار فکری وارد می شود، ازجمله مهم ترین مواردی است که در این طرح جامع مدنظر قرار گرفته است.
    وی خاطرنشان کرد: جزئیات بیشتر درخصوص این قانون در فرصت های بعدی که فعالیت این کارگروه وارد مراحل جدی تری می شود قابل طرح خواهد بود.
    قربانی عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خراسان با بیان این که متاسفانه درکشور ما خلاء های قانونی زیادی در بحث مالکیت فکری وجود دارد، می گوید: این مسئله حتی در سطح جهانی نیز در موارد مختلفی برای ما مشکل آفرین شده است. وی اضافه کرد: وجود یک قانون جامع و راهگشا در بحث مالکیت فکری قبل از هر چیز زمینه احقاق حقوق را برای صاحبان آثار علمی، هنری و ادبی فراهم می کند و از این پس تولید کنندگان این آثار و صاحبان ایده به راحتی می توانند به فعالیت بپردازند. اما نبود این قانون و معضلات قانونی که ما با آن مواجه هستیم، درحال حاضر باعث ایجاد بی انگیزگی در پدید آورندگان آثار شده است.
    (خراسان، صفحه 11 دانش و فن آوری ، شماره سریال 17098 ، تاریخ انتشار 870715)
    ملاحظه: تجربه نشان داده است قوانین مالکیت فکری تنها که تنها با مشارکت یک عده حقوقدان تدوین شود (مانند هر حوزه دیگری) کاملا بی اثر و خنثی خواهد بود اگر به منافع کشور آسیب نرساند (که معمولا می رساند). تغییر روند بیمار قانونگذاری در کشور از الزامات مقدماتی تدوین قانون جامع مالکیت فکری است (با آنکه باید اعتراف کرد این بیمار به کندی رو به بهبودی است). ضمن اینکه این اساتید دانشگاه تهران که ایشان گفته معلوم نیست چه کسانی هستند. اساتید مالکیت فکری دانشگاه تهران ما که ظاهرا خبری از این مسئله ندارند. شاید هم دانشگاه تهران دیگری در کار است.
    نتیجه: این است که می بینیم در اکثر قریب به اتفاق قوانین مصوب مجلس مطالب خنده داری یافت می شود و با اینکه حجم قانونگذاری ما بیش از دو برابر کشورهای پیشرفته است ولی دردی را دوا نمی کند.
    راه حل: همیشه تدوین قانون نیاز به اطلاعات اساسی درباره موضوع دارد. پژوهش های میدانی و جدی و نه سطحی، ترجمه کامل قوانین مربوطه از سایر کشورها، تهیه اطلاعات آماری کامل، حضور همه دست اندرکاران یک فن یا صنعت هنگام تصمیم گیری راجع به حوزه مربوط به آنها، احاطه کامل به منافع اقتصادی و اجتماعی و... البته یکی از ریشه های مشکلات را من در دانشگاه تهران به خوبی لمس می کنم و آن شیوه تربیت پژوهشگر در دانشگاههاست. دانشگاهها اصلا پژوهشگر تحویل اجتماع نمی دهد. سالهاست که یک معیار مسئولین کشور برای ارتقاء سطح علمی کشور تعداد دانشجوست و هیچ ضمانت اجرایی برای کنترل کیفی خروجی دانشگاهها وجود ندارد. همه دانشجوها و اساتید معترفند که اگر وارد دانشگاه شدی با تدوین بدترین پایان نامه هم با سلام و صلوات فارغ التحصیل خواهید شد و معمولا نمره پایین برای چنین کاری 17 کمتر نخواهد بود. بنا بر صحبتهای یکی از اساتید، کمتر از یک سوم دانشجویان (البته امار برای تنها برای دانشگاه ما بوده) شایسته فارغ التحصیلی هستند. پژوهشگران ما اگر تنها از دانشگاه تهران و امثال آن باشد (و دانشگاههای سطح پایین تر و آزاد را حذف کنیم) می توان حدس زد که دو سوم پژوهشهای کشور را باید دور ریخت و در بقیه هم ضعیف و قوی مخلوطند.(البته این را باید پذیرفت که معمولا دانشجویان و اساتید قوی جذب پژوهش می شوند و اگرچه در کبری و نتیجه بالا کمی اغراق طبیعی وجود داره اما در امار ارائه شده(صغری) اغراقی نیست.)


    نوشته شده در  سه شنبه 87/10/17ساعت  12:24 صبح  توسط مهدی معلی 
      نظرات دیگران()

     

    لزوم ایفای نقش آموزشی و اطلاع رسانی رسانه ها
    در زمینه مالکیت معنوی و قانون جدید مالکیت  صنعتی

    محمدحسن کیانی مدیرکل مالکیت صنعتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با موثر خواندن قانون جدید ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری و مفاهیم مالکیت معنوی در نوآوری و شکوفایی کشور، خواستار ایفای نقش جدی آموزشی و اطلاع رسانی رسانه ها در این زمینه شد.
    به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، وی که در دهمین نشست درون سازمانی سازمان ثبت اسناد سخن می گفت با اشاره به یکی از وظیفه های مهم این سازمان به عنوان مرجعیت ملی مالکیت معنوی افزود: تصویب این قانون در سال گذشته که از سال 1310 تا کنون اصلاح نشده بود از اقدامات مهم و اساسی این سازمان بود که بویژه در زمینه حمایت از نشانه های جغرافیایی کالا، تاثیر فراوانی در زمینه حمایت از کالاهای ملی از قبیل صنایع دستی، فرش، زعفران و پسته در بازارهای جهانی دارد.
    وی افزود: در این زمینه سازمان ثبت اسناد با تصویب مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران به دو معاهده موثر در زمینه حمایت های بین المللی یعنی معاهده لیسبون و معاهده حمایت از نشانه های جغرافیایی ملحق شد.
    کیانی با اشاره به حمایتهای قانونی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از مخترعین، به تصویب قانون جدید ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری در سال 86 اشاره کرد و گفت: در این قانون مباحث مربوط به علائم تجاری و اختراعات به روز شده و به عنوان مثال در قانون قبلی یک مخترع فقط می توانست امتیاز اختراع خود را برای تجاری سازی و منافع اقتصادی، منتقل کند در حالی که در قانون جدید مخترع می تواند اجازه استفاده از اختراع خود را به افراد مختلف بدهد و امتیاز اصلی آن همچنان برای مخترع محفوظ می ماند.
    وی با موثر خواندن نقش رسانه ها در تشریح این مسائل برای افکار عمومی و تاثیر آن در بخش های مختلف افزود: امیدواریم سایر دستگاه های مربوطه نیز در همکاری با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و حل مشکلات و کمبودهای نیروی انسانی و فضای اداری بتوانند کمک شایانی به اجرایی شدن این قانون و سایر وظایف و کارکردهای مهم این سازمان بکنند.
    ادامه مطلب...


  • کلمات کلیدی : Mass Media، Education، Iran Intellectual Property Law
  • نوشته شده در  شنبه 87/9/30ساعت  12:13 صبح  توسط مهدی معلی 
      نظرات دیگران()

     

    کنوانسیون های مهم مربوط به مالکیت فکری

     

    1- WIPO-WIPO Convention(1967), amended in 1979 -PDF

    2- P-Paris Convention for the Protection of Industrial Property(1883, 1900, 1911, 1925, 1934, 1958, 1967,1979) -PDF

    3- DRAFT TEXTS OF AMENDMENTS TO ADMINISTRATIVE ANDFINANCIAL PROVISIONS AGREED IN PRINCIPLE-PDF

    4- B-Berne Convention for the Protection of Literary and Artistic Works(1886, 1896, 1908, 1914, 1928, 1948, 1967, 1971, 1979) -PDF

    5- M-Madrid Agreement and Protocol Relating to the Madrid Agreement Concerning the International Registration of Marks(Madrid Union 1891, last amended 1989) -PDF

    6- Protocol Relating to the Madrid Agreement -PDF

    7- H -Hague Agreement Concerning the International Registration of Industrial Designs(Hague Union, 1925, 1999) -PDF

    8- N -Nice Agreement Concerning the International Classification of Goods and Services for the Purposes of the Registration of Marks(Nice Union 1957, Stockholm 1967, Geneva 1977) -PDF

    9- R -International  (Rome) Convention for the Protection of Performers, Producers of Phonograms and Broadcasting Organisations (Rome Convention, 1961) -PDF

    10- PCT-Patent Cooperation Treaty(Washington, 1970, 1979, 1984, 2001) -PDF

    11- [PDF] Regulations Under the PCT

    12- PHC-Convention for the Protection of Producers of Phonograms Against Unauthorized Duplication of Their Phonograms (Phonograms Convention, Geneva, 1971) -PDF

    13- SC-Convention Relating to the Distribution of Programme-Carrying Signals Transmitted by Satellite (Satellite Convention, Brussels, 1974)- PDF

    14- BT-Budapest Treaty on the International Recognition of the Deposit of Microorganisms for the Purposes of Patent Procedure (Budapest 1997, amended in 1980) -PDF

    15- TLT-Trademark Law Treaty(Geneva 1994) -PDF

    16- WCT-WIPO Copyright Treaty(Geneva 1996) -PDF

    17- PPT-WIPO Performances and Phonograms Treaty(Geneva, 1996) -PDF

    18- STLT-Singapore Treaty on the Law of Trademarks(Singapore, 2006)

    19- UPOV-International Convention for the Protection of New Varieties of Plants(UPOV, Geneva 1972, 1978, 1991) PDF

    20- TRIPS Agreement on Trade-Related Aspects of Intellectual Property Rights(Marakesh, 1994) -PDF

    21- CBD-Convention on Biological Diversity(Biodiversity Convention, Rio de Janeiro, 1992)-PDF

    22- CARTAGENA PROTOCOL ON BIOSAFETY TO THE CONVENTION ON BIOLOGICAL DIVERSITY-PDF

    23- PLT-Patent Law Treaty

    24- Washington Treaty on Intellectual Property in Respect of Integrated Circuits(not yet in force*)-PDF

    25- Nairobi Treaty on the Protection of the Olympic Symbol-PDF

    26- The International Treaty on Plant Genetic Resources-PDF

    27- Bonn guidelines on access to genetic resources and the fair and equitable sharing of the benefits arising from their utilization

    28- (Draft) Substantive Patent Law Treaty (SPLT)-PDF

    29- FAO THE INTERNATIONAL TREATY ON PLANT GENETIC RESOURCES FOR FOOD AND AGRICULTURE (PGRFA)-PDF

    30- DIRECTIVE 2004/48/EC OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL of 29 April 2004 on the enforcement of intellectual property rights-PDF

    31- Directive 96/9/EC of the European Parliament and of the Council of 11 March 1996 on the legal protection of databases

    32- Council Directive 91/250/EEC of 14 May 1991 on the legal protection of computer programs

    33- Council Directive 92/100/EEC of 19 November 1992 on rental right and lending right and on certain rights related to copyright in the field of intellectual property

    34- Council Directive 93/83/EEC of 27 September 1993 on the coordination of certain rules concerning copyright and rights related to copyright applicable to satellite broadcasting and cable retransmission

    35- Directive 2006/116/EC of the European Parliament and of the Council of 12 December 2006 on the term of protection of copyright and certain related rights (codified version)

    36- Directive 2001/84/EC of the European Parliament and of the Council of 27 September 2001 on the resale right for the benefit of the author of an original work of art

    37- Directive 98/84/EC of the European Parliament and of the Council of 20 November 1998 on the legal protection of services based on, or consisting of, conditional access

    38- Directive 2001/29/EC of the European Parliament and of the Council of 22 May 2001 on the harmonisation of certain aspects of copyright and related rights in the information society

    39- Directive 98/44/EC of the European Parliament and of the Council of 6 July 1998 on the legal protection of biotechnological inventions-PDF

    WIPO-Administered Treaties

    WIPO Handbook on Intellectual Property [PDF]



  • کلمات کلیدی : IP Conventions and Treatis
  • نوشته شده در  جمعه 87/8/10ساعت  3:3 عصر  توسط مهدی معلی 
      نظرات دیگران()

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    نحوه تدوین رساله پژوهشی
    جزوات حقوقی
    جزوات حقوق مالکیت صنعتی
    لینک دانلود جزوه حقوق رقابت تجاری و اسرار تجاری
    دانلود مجلات حقوق مالکیت فکری وایپو
    جزوه حقوق اینترنت و نرم افزارهای کامپیوتری دکتر رجبی
    حمایت یا عدم حمایت از پایگاه های داده در نظام حقوقی ایران
    نکته مهم
    جزوه داوری تجاری بین المللی
    جزوه مالکیت ادبی و هنری 2 دکتر حکمت نیا
    [عناوین آرشیوشده]
     
     RSS 
     Atom 
    صفحه نخست
    پست الکترونیک
    بازدید امروز : 6
    بازدید دیروز : 10
    مجموع بازدیدها : 476388