سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشجویان مالکیت فکری


تحقیق شماره 2: ویژگی های علائم تجاری قابل ثبت در کتاب Canadian intersexual property low


- قانون ثبت علائم تجاری در کشور کانادا بیان می نماید یک علامت و نشان تجاری بایستی دارای شرایط زیر باشد :

1- اسم یا اسم فامیل فردی نباشد که در حال حاضر زنده است . البته اسامی افراد تاریخی یا داستانی که قبل از 30 سال گذشته می زیسته اند مجاز است .

2- علائم تجاری توصیفی فریب آمیز : درصورتی که نام تجاری به زبان انگلیسی یا فرانسوی برای ثبت اعلام شده باشد به گونه ای بیان شود که ویژگی کالا یا خدماتی باشد که در واقع آنگونه نیست که به وسیله آزمایش و یا تست برای اولین اثر بروری خریدار و یا مصرف کننده کالا یا خدمات صورت گیرد .

ویژگی های اشاره شده غیرواقع شامل : کیفیت کالا ، شرایط یا اشخاص شاغل در تولید کالاها ، مکان شرکت و کلمات جدید برای کالاها یا خدمات تولید شده که موجب رفع مسئولیت از حقوق نام تجاری ثبت شده برای فردی که می خواهد از علامت تجاری استفاده کند .

3- در کشور کانادا برای ثبت اسم تجاری یک عنوان به هر زبانی که دارای یک معنی باشد در هنگام ثبت می بایست قابل تمایز و درک و فهمیدن صحیح باشد .

4- اسامی کالاها و خدمات تحت اسم تجاری زمانی قابل ثبت هستند که در ارتباط با محصول تولیدی یا خدمات قابل ارائه باشد .

5- اگر اسم تجاری قابل ثبت کلمه ترکیبی باشد باید بخش اول کلمه ترکیبی در ارتباط مستقیم با کالا یا خدمات بوده و بخش دیگر ویژگی قابل تمایز و درک صحیح و مناسب برای مصرف کننده را داشته باشد .

6- اسم تجاری قابل ثبت نباید به گونه ای باشد که با اسم تجاری دیگر اشتباه گرفته شود و برای تشخیص این ویژگی شامل تمایز ذاتی میزان مصرف ، مدت زمان استفاده ، ماهیت کالا با خدمات یا تجارت و میزان شباهت اسم تجاری یا اسم های تجاری دیگر از نظر شکل ، صدا و غیره باشد .

7- علائم تجاری و نشانه های جغرافیایی ممنوعه برای ثبت در کشور کانادا طبقه بندی شده است که شامل نشان جغرافیایی حفاظت شده در منطقه مشخص به طور کلی یا جزئی که اسم تجاری اعلام شد برای ثبت از آن استفاده شود و اسم یا نشان جغرافیایی که در ارتباط با روح یا اعتقادات مذهبی باشد و همچنین استفاده از علائم المپیک یا پارالمپیک ممنوع می باشند .



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  دوشنبه 92/9/4ساعت  3:17 عصر  توسط مجید کرد زنگنه 
      نظرات دیگران()

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    نحوه تدوین رساله پژوهشی
    جزوات حقوقی
    جزوات حقوق مالکیت صنعتی
    لینک دانلود جزوه حقوق رقابت تجاری و اسرار تجاری
    دانلود مجلات حقوق مالکیت فکری وایپو
    جزوه حقوق اینترنت و نرم افزارهای کامپیوتری دکتر رجبی
    حمایت یا عدم حمایت از پایگاه های داده در نظام حقوقی ایران
    نکته مهم
    جزوه داوری تجاری بین المللی
    جزوه مالکیت ادبی و هنری 2 دکتر حکمت نیا
    [عناوین آرشیوشده]
     
     RSS 
     Atom 
    صفحه نخست
    پست الکترونیک
    بازدید امروز : 9
    بازدید دیروز : 49
    مجموع بازدیدها : 477456