سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشجویان مالکیت فکری

با تشکر از مطلب مفیدتون لطفا منبع رو هم به طور دقیق ذکر بفرمایید. معلی

مزایای ثبت نام و علامت تجاری

ثبت علایم و نامهای تجاری حق انحصاری برای استفاده در کالا یا خدمات به شما می دهد . وقتی که شما یک نام یا علامت تجاری را ثبت نموده اید می توانید حرف R را پس از آن قرار دهید تا به دیگران هشدار دهید که از آن استفاده نکنند و نشان می دهد این نام یا علامت ثبت شده شماست. با این حال استفاده از این علامت یا نام بدون ثبت هم اگر مورد استفاده دیگران قرار گیرد جرم محسوب می شود و قابل پیگرد قانونی است .

نام یا علامت تجاری ثبت شده

ممکن است کسانی بدون اجازه شما از آن نام یا علامت استفاده کنند اگر نام یا علامت قبلا به ثبت رسیده باشد اقدام قانونی علیه او آسان تر خواهد بود . اداره ثبت علایم و نامهای تجاری و یا پلیس این اجازه را به شما میدهد تا اقامه دعوای کیفری نموده یا آن را پیگیری نمایید .حال اگر این نام یا علامت ثبت شده  و جزء اموال شما باشد می توانید آن را به فروش رسانده و یا آن را به دیگری واگذار نمایید .

حمایت از علایم و نامهای تجاری ثبت نشده

اگر شما آن نام یا علامت را ثبت نکرده باشید به دلیل استفاده مکرر باز می توانید از علیه کسی که از آن استفاده می نماید شکایت نمایید به این عمل در حقوق انگلستان passing off می گویند . یعنی نام یا علامت متعلق به شماست و شما نیز با عث شهرت آن شده اید و فقط آن را ثبت ننموده اید و دیگری بدون اجازه شما از آن استفاده نموده است در صورت طرح شکایت هرچند کار برای شما دشوار است تا ثابت نمایید که این نام یا علامت متعلق به او نیست ولی می بایست این سه مورد را نیز ثابت نمایید :

1) این علامت یا نام متعلق به شما بوده  2) شما باعث شهرت آن شده اید  3) از اینکه دیگری از آن استفاده کرده شما ضرر کرده اید .

نتیجه اینکه اگر نامی و یا علامتی به ثبت رسیده باشد و دیگری بدون اجازه مالک آن ، آنرا بکار گیرد طرح شکایت و احقاق حق آسانتر خواهد بود تا اینکه نام یا علامت به ثبت نرسیده باشد و مالک آن بخواهد  به استفاده مکرر و طولانی خود استناد نماید یعنی از passing off استفاده کند .این ترجمه از این سایت می باشد.

http://www.ipo.gov.uk/types/tm/t-about/t-protect/t-protect-unreg/t-protect-passingoff.htm



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  پنج شنبه 92/9/14ساعت  10:14 عصر  توسط محمد صالح موسوی 
      نظرات دیگران()

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    نحوه تدوین رساله پژوهشی
    جزوات حقوقی
    جزوات حقوق مالکیت صنعتی
    لینک دانلود جزوه حقوق رقابت تجاری و اسرار تجاری
    دانلود مجلات حقوق مالکیت فکری وایپو
    جزوه حقوق اینترنت و نرم افزارهای کامپیوتری دکتر رجبی
    حمایت یا عدم حمایت از پایگاه های داده در نظام حقوقی ایران
    نکته مهم
    جزوه داوری تجاری بین المللی
    جزوه مالکیت ادبی و هنری 2 دکتر حکمت نیا
    [عناوین آرشیوشده]
     
     RSS 
     Atom 
    صفحه نخست
    پست الکترونیک
    بازدید امروز : 54
    بازدید دیروز : 50
    مجموع بازدیدها : 478242