سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشجویان مالکیت فکری

 

معاهده نیس پس از شورای اروپا در دسامبر 2000 پذیرفته و در فوریه 2001 امضا و از اول فوریه 2003 لازم الاجرا شد .این نتیجه کنفرانس بین دولتها بود که از  فوریه 2000 شروع شده بود . موضوع آن توافق بر سر نهادهای اروپایی بود قبل از آن که اعضای جدید پذیرفته شوند . پیمان نیس راه اصلاح بنیادی که نیاز بود را باز کرد در جهت گسترش اتحادیه اروپا با پیوستن آتن و کشورهای جنوب و شرق آن قاره .

بعضی از این مفاد بوسیله پیمان الحاق 10 عضو جدید که امضا شده بود اصلاح شد و در آتن در آوریل 2002 و پیمان لوگزامبورگ در الحاق رومانی و بلغارستن در آوریل 2005 به توافق رسیدند . بدین ترتیب بیش ترین اصلاح معاهده نیس در آتن و لوگزامبورگ صورت گرفت .تغییرات اساسی بوجود آمده در معاهده نیس مربوط به محدود کردن وسعت و ترکیب کمسیون ، گسترش حق رای با اکثریت و یک وزنه جدیدی از آرای در شورا و تقویت کردن همکاری های قابل انعطاف تر است. در اعلامیه آینده اتحادیه که به پیمان ضمیمه می شود  اصلاحات اساسی  صورت می گیرد تا اعضا مطمئن شوند که معاهده نیس یک فرایند را طی نموده است. پیش نویس قانون اساسی امضا شده در تاریخ دسامبر 2002 به عنوان یک الحاق به اصلاحات نهادی ضمیمه آن گردیده است.

در جلسه شورای اروپا 21 و 22 ژوئن 2007 رهبران اروپا به توافق رسیدند تا یک قانون اساسی نهایی پذیرفته شده را بوجود آورند. با یک معاهده اصلاحات برای اتحادیه اروپا . معاهده لیسبون 17 دسامبر 2007 از 1 دسامبر 2009 لازم الاجراشد.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  دوشنبه 92/9/18ساعت  2:21 عصر  توسط محمد صالح موسوی 
      نظرات دیگران()

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    نحوه تدوین رساله پژوهشی
    جزوات حقوقی
    جزوات حقوق مالکیت صنعتی
    لینک دانلود جزوه حقوق رقابت تجاری و اسرار تجاری
    دانلود مجلات حقوق مالکیت فکری وایپو
    جزوه حقوق اینترنت و نرم افزارهای کامپیوتری دکتر رجبی
    حمایت یا عدم حمایت از پایگاه های داده در نظام حقوقی ایران
    نکته مهم
    جزوه داوری تجاری بین المللی
    جزوه مالکیت ادبی و هنری 2 دکتر حکمت نیا
    [عناوین آرشیوشده]
     
     RSS 
     Atom 
    صفحه نخست
    پست الکترونیک
    بازدید امروز : 20
    بازدید دیروز : 47
    مجموع بازدیدها : 477924