سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشجویان مالکیت فکری

 

[با تشکر لطفا بفرمایید قسمت بررسی تطبیقی این مطلب کجاست. سعی کنید قواعد و ویژگی‌های این مطلب رو با قوانین داخلی مقایسه کنید و تحلیل ها و پیشنهاداتی ارائه کنید]

قانون علائم تجاری کانادا مصوب سال 1985 در مواد 12 ، 13 ، 14 و 15 به علائم تجاری قابل ثبت پرداخته است (همین بحث در ماده 32 قانون ثبت اختراعات... مصوب سال 1386 گنجانده شده است).

ماده 12 -

(1) موضوع بخش 13 ، یک علامت تجارتی قابل ثبت است اگر چنین نیست {موارد زیر نیست}

  •  
    • (a) کلمه ای که اولا صرفا نام یا نام خانوادگی یک فرد است که زنده است یا در درون این سی سال قبلی مرده است.
    • (b) چه شکلی،نوشتنی یا نواختنی، هر کدام بطور واضح وصف کننده یا فریبنده باشد با یک توصیف گمراه کننده در زبان انگلیسی یا فرانسه از صفات یا کیفیت خدمات یا کالای اتحادیه ای که در آن مورد استفاده قرار گرفته است یا پیشنهاد کرده که مورد استفاده قرار گیرد یا از شرایط یا اشخاصی که در تولیداتشان یا محل اصلیشان از آن استفاده می کنند.
    • (c) نام در هر زبانی از هر نوع از این کالا یا خدمات در ارتباط با آن مورد استفاده قرار گرفته است یا پیشنهاد کرده که مورد استفاده قرار گیرند.
    • (d) باعث گمراهی با یک علامت تجاری ثبت شده باشد.
    • (e) علامتی که اتخاذ شده طبق بخش های 9 یا 10 ممنوع شده باشد;
    • (f) نامی که انتخاب شده توسط بخش  10.1  ممنوع باشد.
    • (g) در تمام یا قسمتی از یک نشانه جغرافیایی محافظت شده، و در آنجا علامت تجارتی ثبت شود در انجمن با نام شراب که متعلق به قلمرو جغرافیایی نشان داده شده نیست;
    • (ح) در تمام یا قسمتی از یک نشانه جغرافیایی محافظت شده، و در آنجا علامت تجارتی ثبت شود در انجمن با مشروبات که متعلق به قلمرو جغرافیایی نشان داده شده نیست

(2) علامت تجاری که با توجه به دلایل پاراگراف (1) (a) یا (b) قابل ثبت نیستند ،می توانند قابل ثبت باشند اگر مورد استفاده قرار گرفته باشند در کانادا توسط متقاضی یا شخص پیشین خود در تاریخ پر کردن درخواست برای ثبت کردن چنانچه مشخص شده باشد.

ماده 13 -

1 . یک ظاهر تمیز دهنده قابل ثبت است تنها در صورتی که

a . اگر توسط درخواست کننده یا شخص پیشین خود در کانادا مورد استفاده قرار گرفته باشد در آن عنوان چنانچه که تمیز کننده باشد در تاریخ پر کردن درخواست برای ثبت آن ؛ و

b . استفاده انحصاری توسط درخواست کننده از علائم  متمایز کننده در اتحادیه در ارتباط با محصولات و خدمات که در آن اتحادیه مورد استفاده قرار می گیرد به احتمال زیاد به طور نامعقول برای محدود کردن توسعه هر هنر یا صنعتی نیست.

2 . بدون ثبت یک یک عنوان(ظاهر) متمایز کننده تداخل پیدا می کند با استفاده از هر ویژگی سودمندی که در آن ظاهر(عنوان) متمایز کننده مندرج است. (تثیر ثبت نام)

3.ثبت یک عنوان یا ظاهر متمایز کننده ممکن است توسط دادگاه فدرال حذف شود در درخواست هر شخص علاقمند اگر دادگاه چنین تصمیم بگیرد که ثبت نام به احتمال زیاد بطور نامعقول محدود کرده باشد توسعه هر هنر یا صنعتی را.

ثبت علائم ثبت شده در خارج از کشور

ماده 14 -

1 . علارغم بخش 12، یک علامت تجاری که متقاضی یا متقاضی پیشین خود در آن عنوان باید بموقع ثبت شود در یا برای کشور مبدأ متقاضی قابل ثبت است اگر در کانادا

  • اگر آن علامت تجاری ثبت شده باعث اشتباه با علامت تجاری ثبت شده در کانادا نشود
  • بدون یک مشخصه متمایز کننده نباشد و توجه به همه شرایط قضیه از جمله طول زمان که در طی آن در هر کشوری از آن استفاده می شود.
  • بر خلاف اخلاق یا نظم عمومی باشد یا ماهیتا موجب فریب مردم شود: یا
  • علامتی نباشد که طبق بندهای 9 و 10 ممنوع باشد.

ماده 15 -

1. علائم تجاری گیج کننده قابل ثبت است اگر متقاضی صاحب همه چنین علائم تجاری باشد، که باید به عنوان علائم تجاری مرتبط شناخته شوند.

2. در ثبت هر علامت تجاری مرتبط با هر علامت دیگر ثبت شده، باید توجه داشت ثبت هر علامت تجاری باید سابقه ای(رکوردی) از ثبت علامت تجاری  ساخته شده داشته باشد.

3.  بدون اصلاح ثبت نام ،ثبت هر گونه تغییر در مالکیت یا در نام و یا آدرس صاحب از هر یک از گروه های مرتبط علائم تجاری ساخته شده ممنوع است مگر مسئول ثبت نام موافقت کند که همان تغییر در خصوص همه علائم تجاری در آن گروه و همچنین نوشته های مربوطه بطور همزمان در خصوص همه علائم تجاری اتفاق بیافتد .



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  سه شنبه 92/9/19ساعت  10:20 صبح  توسط مسعود زنگنه 
      نظرات دیگران()

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    نحوه تدوین رساله پژوهشی
    جزوات حقوقی
    جزوات حقوق مالکیت صنعتی
    لینک دانلود جزوه حقوق رقابت تجاری و اسرار تجاری
    دانلود مجلات حقوق مالکیت فکری وایپو
    جزوه حقوق اینترنت و نرم افزارهای کامپیوتری دکتر رجبی
    حمایت یا عدم حمایت از پایگاه های داده در نظام حقوقی ایران
    نکته مهم
    جزوه داوری تجاری بین المللی
    جزوه مالکیت ادبی و هنری 2 دکتر حکمت نیا
    [عناوین آرشیوشده]
     
     RSS 
     Atom 
    صفحه نخست
    پست الکترونیک
    بازدید امروز : 10
    بازدید دیروز : 36
    مجموع بازدیدها : 478401