سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشجویان مالکیت فکری

علامت های جمعی(  (Collective marks   در بند  1ماده  49قانون علایم تجاری ژاپن این گونه تعریف شده اند:"علامتی است که توسط اعضای یک انجمن یا مجموعه که صاحب این علامت هستند جهت تمایز دادن کالاها وخدماتشان از دیگران به کار می رود."

مهمترین ویژگی نشانه های جمعی این است که این علامت برای عرضه عمومی کالاها وخدماتی که ازسوی عضو  یک انجمن یا جمع صورت میگیرد به کار گرفته می شود.پس بنابراین نشانه جمعی علامت عضویت برای استفاده کننده از ان میباشد.نکته دیگری که باید متذکر شد این است که علایم جمعی فقط برای شرکت ها و موسسات تجاری به کار گرفته نمی شود? بلکه برای موسسات و نهاد های غیر تجاری نیز کار برد دارند مانند کانون سردفترداران ویا کانون وکلا و یا سازمان نظام پزشکی.

علامت های تاییدی یا تضمینی (Certification marks-Guarantee marks   )در بند  1ماده   50قانون علایم تجاری ژاپن این گونه تعریف شده اند:" علامتی است که نشان میدهد که کالا وخدماتی که این علامت در باره ان استفاده شده است در زمینه های مبدا کالا و خدمات مواد اولیه -تشکیل دهنده کالا –روش ساخت کالا-کارایی خدمات-کیفیت کالا و خدمات و درجه دقت و دیگر ویژگی ها مورد تایید صاحب علامت است."

مهمترین ویژگی علامت تاییدی این است که این علامت توسط مالک علامت به کار گرفته نمی شود بلکه به جای ان توسط استفاده کننده ای که توسط مالک اجازه استفاده دارد به کار گرفته می شود تا هنگام عرضه عمومی کالا و خدماتش به مشتری این اطمینان را بدهد که کالاو خدماتش دارای ویژگی یا ویژگی های خاصی می باشد. صاحب علامت تاییدی وجود این ویژگی یا ویژگی خاص در کالا را تایید میکند.و همچنین به هرکس که بتواند کالا و خدماتش را با ویژگی ها و استاندارد های فوق جهت عرضه به عموم ارا یه کند اجازه استفاده از ان رامی دهد. مانند علامت کنترل کیفیت (ISO 9001) که جهت مدیریت کیفیت ارایه می شود.

منبع:http://www.jpo.go.jp



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  سه شنبه 92/9/19ساعت  9:49 عصر  توسط مهدی موسوی 
      نظرات دیگران()

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    نحوه تدوین رساله پژوهشی
    جزوات حقوقی
    جزوات حقوق مالکیت صنعتی
    لینک دانلود جزوه حقوق رقابت تجاری و اسرار تجاری
    دانلود مجلات حقوق مالکیت فکری وایپو
    جزوه حقوق اینترنت و نرم افزارهای کامپیوتری دکتر رجبی
    حمایت یا عدم حمایت از پایگاه های داده در نظام حقوقی ایران
    نکته مهم
    جزوه داوری تجاری بین المللی
    جزوه مالکیت ادبی و هنری 2 دکتر حکمت نیا
    [عناوین آرشیوشده]
     
     RSS 
     Atom 
    صفحه نخست
    پست الکترونیک
    بازدید امروز : 7
    بازدید دیروز : 11
    مجموع بازدیدها : 477864