سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشجویان مالکیت فکری

Consorzio del formaggio parmigiano reggiano                                                         

کشور : ایتالیا

صنعت : تولید کننده پنیر

نوع سازمان : خصوصی

محصولات این کارخانه بعنوان پادشاه پنیر شناخته شده و دارای اصل و نسب صد ساله است و موفقیتش را مدیون جغرافیای منحصر به فرد منطقه شمالی ایتالیاست که در آن واقع شده است.

وجه تسمیه نام این پنیر دو صفت در زبان ایتالیایی است که برای استان های پارما و رجیو امیلیا در این منطقه در قدیم به کار می رفته. این کارخانه با قرار دادن نشانه ی جغرافیایی برای محصولش از شهرت نام خودش در برابر رقبا اش محافظت کرده.

در دهه ی 1950 ائتلافی به منظور به رسمیت شناختن نشانه جغرافیایی تشکیل شد ، امضا کنندگان کنوانسیون ( فرانسه ، ایتالیا ، هلند ، سوئیس ) خود را متعهد به منع استفاده از نام گذاری های غلط از مبدا در خاک خودشان کردند. پس از این کنوانسیون دولت ایتالیا نشانه جغرافیایی این پنیر را در آن منطقه به رسمیت شناخت و هرگونه استفاده از این نام برای پنیرهای دیگر ممنوع شد و عملا به نفع این کارخانه که یک تولیدکننده داخلی است تمام شد. علاوه بر این موافقت نامه لیسبون در سال 1958 یک گام رو به جلو در حمایت از نشانه ها بود و توسط وایپو هم تایید شد.

طراحی نام این محصول منجر به اعتبار و مزیت رقابتی و حمایت در اتحادیه اروپا شده و نوعی گارانتی برای کیفیت و شهرت محصولش محسوب میشود. همچنین توسط وزارت کشاورزی ایتالیا هم به رسمیت شناخته شده و در کشورهایی که در آنها نشانه جغرافیایی مورد حمایت نیست برای تمایز محصولش متکی به یک سیستم علامت جمعی یا تاییدی است.

علاوه بر این ، می توان آنها را از طریق سیستم علامت تجاری و ابزارهای قانونی دیگر از جمله وضع قوانین علیه رقابت ناعادلانه و قوانین حمایت از مصرف کننده حمایت کرد بنابراین علامت خغرافیایی یک منطقه خاص می تواند در نقاط دیگر یک اصطلاح عمومی ، مطابق با شروط موافقت نامه تریپس تلقی شود.  



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  دوشنبه 92/9/25ساعت  7:8 عصر  توسط آذین کریمایی 
      نظرات دیگران()

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    نحوه تدوین رساله پژوهشی
    جزوات حقوقی
    جزوات حقوق مالکیت صنعتی
    لینک دانلود جزوه حقوق رقابت تجاری و اسرار تجاری
    دانلود مجلات حقوق مالکیت فکری وایپو
    جزوه حقوق اینترنت و نرم افزارهای کامپیوتری دکتر رجبی
    حمایت یا عدم حمایت از پایگاه های داده در نظام حقوقی ایران
    نکته مهم
    جزوه داوری تجاری بین المللی
    جزوه مالکیت ادبی و هنری 2 دکتر حکمت نیا
    [عناوین آرشیوشده]
     
     RSS 
     Atom 
    صفحه نخست
    پست الکترونیک
    بازدید امروز : 10
    بازدید دیروز : 39
    مجموع بازدیدها : 477834