سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشجویان مالکیت فکری

نام جغرافیایی : هلو Pinggu چین

نوع سازمان : شرکت تعاونی دولتی

نوع صنعت : محصولات غذایی

کشور : چین منطقه  : پینجیو

موضوع مورد حمایت 4 نوع هلو خاص منطقه پینجیو چین

ابزار حمایت : ثبت نشانه جغرافیایی

تمرکز :  بخاطر تجاری کردن

هدف : حمایت از هلو با مبدا جغرافیایی خاص پینجیو چین

هفتاد کیلومتری شمال شرقی پکن در منطقه Pinggu، که خود را به عنوان بزرگترین مزرعه هلو در جهان حساب کرده است. با یک منطقه در حال رشد بیش از 6000 هکتار و تولید سالانه 270 میلیون کیلوگرم بیش از 200 گونه از هلو در چهار دسته اصلی در سال 2009بدست اورده اند . در سال 2010، چین بزرگترین تولید کننده هلو در جهان، با تولید سالانه بیش از هشت میلیون تن است. همراه با تاریخچه طولانی چین از کشت ومهارت و ویژگی های جغرافیایی منحصر به فرد است که در آن هلو Pinggu وجود دارد ، آنها را تبدیل به یکی از مهمترین و پس از انواع هلو در جهان در پی ارائه اشتغال برای بیش از 150،000 نفر، هلو Pinggu نیز یک منبع مهم رشد اقتصادی برای مردم در منطقه می باشد.

هلو در چین بوجود آمده، و برای هزاران سال وجود داشته وکشت می شده است. درخت هلو دارای اهمیت ویژه ای در فرهنگ چینی، با آن که از آن به عنوان "درخت زندگی" و هلو به عنوان نماد جاودانگی و وحدت شناخته شده است. از آنجا که از سابقه طولانی مردم چین کشت درختان هلو و نقش مهم آن در فرهنگ آنها دارد، آنها همیشه در حال کشت بهترین هلو در جهان هستند که در محبوبیت و کیفیت هلو Pinggu  مهارت بیشتری دارند. بسیاری از باغات در Pinggu در اطراف برای صدها سال بوده است، و تولید کنندگان از روش های استفاده کرده اند که در شرایط جغرافیایی منطقه به یکی از انواع مرغوب ترین هلو را در جهان دست پیدا کرده اند .

از همه اینها گذشته رنگ زیبا درصد قند بالا و طعم منحصر به فرد واندازه بزرگ که نتیجه مستقیم خصوصیات جغرافیایی منحصر به فرد دار ان منطقه ویژه است و الودگی کم خاک شنی اب فراوان و تفاوت کوها در سه طرف ودشت در مرکز ان منطقه هوای تازه از ویژگیهای منحصر ان منطه میباشد وهمچنین تغییر میزان درجه حرارت بین روز وشب برای شرایط روبه رشد هلو ایده ال است  .

از انجا که اکثر کشاورزان چینی قدرت ثبت علامت تجاری  را به تنهایی نداشته ولذا نمی توانستند از ارزش افزوده محصولات خودشان استفاده کنندو اقدام به تولید انبوه هلو کنند  ولذا اقای یوانگ رییس انجمن پروهشهای چین دست به ثبت نام جغرافیایی زد تا از محصولات خودشان دفاع کنند ومانع تقلب نسبت به انها شوندو در نتیجه به صنعتی شدن کشاورزی وایجاد اشتغال بیشتر وافزایش تولید دست پیدا کردند.

چهار دسته کلی هلو شناخته شده است در پینجیو که شامل هلو سفید . هلو مسطح و هلو زرد وشلیل میباشد که بیش از 260 سال است در ان منطقه کشت میشود .

قیمت هلو بعد از ثبت علامت جغرافیایی به دوبرابر قبل ان رسیده است که این نیز باعث رونق بیشتر این محصول خاص شده است.

باتشکر 

ببخشید اگر جمله بندی خوبی ندارد.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  پنج شنبه 92/9/28ساعت  10:17 صبح  توسط مهدی فرقانی 
      نظرات دیگران()

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    نحوه تدوین رساله پژوهشی
    جزوات حقوقی
    جزوات حقوق مالکیت صنعتی
    لینک دانلود جزوه حقوق رقابت تجاری و اسرار تجاری
    دانلود مجلات حقوق مالکیت فکری وایپو
    جزوه حقوق اینترنت و نرم افزارهای کامپیوتری دکتر رجبی
    حمایت یا عدم حمایت از پایگاه های داده در نظام حقوقی ایران
    نکته مهم
    جزوه داوری تجاری بین المللی
    جزوه مالکیت ادبی و هنری 2 دکتر حکمت نیا
    [عناوین آرشیوشده]
     
     RSS 
     Atom 
    صفحه نخست
    پست الکترونیک
    بازدید امروز : 44
    بازدید دیروز : 26
    مجموع بازدیدها : 477442