سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشجویان مالکیت فکری

 

اولین اقدام جهت حمایت ازعلامت تجارتی و برخورداری از حقوق مرتبط با آن ثبت علامت در بعد داخلی و ملی طبق کنوانسیون پاریس است. به منظورحمایت از علائم تجارتی درسطح بین المللی بموجب این کنوانسیون صاحب علامت باید بطور جداگانه تقاضانامه را در ادارات کشورهای مختلف عضو به زبانهای گوناگون با پرداخت هزینه های متفاوت و صرف زمان طولانی، تودیع کند. به همین منظور جهت تسهیل روند ثبت بین المللی و تحصیل حقوق ناشی از آن تعدادی از کشورهای عضو کنوانسیون پاریس اتحادیه بین المللی را جهت حمایت از مالکیت صنعتی در راستای کنوانسیون مزبور تشکیل داده و درآن سیستم مادرید را بعنوان دستورالعمل ثبت بین المللی علائم تجارتی تصویب کردند. این سیستم شامل دو معاهده موافقتنامه مادرید مصوب 1891 و پروتکل آن مصوب 1989 است.

 

بموجب سیستم مادرید، علامت با توجه به قوانین داخلی هرکشور مورد بررسی قرارمیگیرد وسپس وارد ثبت بین المللی میشود یعنی ثبت بین المللی علائم تجاری درمرحله اول باید با ثبت ملی دراداره کشور مبداء شروع شود و سپس با تعیین کشورهای مورد نظر در سطح  بین المللی انجام شود. امتیازاین سیستم این است که متقاضی با ثبت یا تسلیم یک فرم اظهارنامه بین‌‌المللی به (انگلیسی، فرانسه یا اسپانیولی) میتواند درصورت تمایل در85 کشور طرف قرارداد یا تعدادی ازآنها بسته به انتخاب خود حمایت ازعلامت تجاری خود را درخواست وکسب نماید. یعنی تنها بوسیله یک تقاضانامه بین المللی واحد به هریک از سه زبان و پرداخت یک تعرفه به فرانک سوئیس، تحصیل حمایت ازعلائم تجارتی یا خدماتی درکشورهای تعیین شده ممکن میشود. همچنین درصورتیکه هرگونه تغییری درعلامت ثبت مبداء ازطرف دارنده آن صورت گیرد از قبیل تغییر نام، آدرس، مالکیت، تمدید وغیره میتوان با تکمیل فرمهای مربوطه وپرداخت هزینه ای اندک تغییرات مزبور را درسطح بین المللی اعمال نمود. دیگراینکه از انجام طبقه بندی کالاها وخدمات و انتشار علائم در روزنامه رسمی هر کشور بی نیاز است.


این سیستم از طریق دفتربین المللی وایپو اداره میشود، هرکشورعضو کنوانسیون پاریس برای حمایت ازحقوق علائم تجارتی اتباع خویش در سایرکشورها، میتواند عضو موافقتنامه، پروتکل و یا هردو آنها گردد.


 ·         موافقتنامه مادرید راجع به ثبت بین المللی علائم                مصوب25 فروردین1270 (بازنگری شده)

 
·       
 پروتکل مربوط به موافقتنامه مادرید راجع به ثبت بین المللی علائم                 تصویب شده در مادرید به تاریخ 6 تیر 1368(27ژوئن1989)

 ·        آئین نامه  مشترک موافقتنامه مادرید راجع به ثبت بین المللی علائم                و پروتکل مربوط به موافقتنامه مذکور  (قابل اجرا از اول آوریل 2002 )



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  سه شنبه 92/7/30ساعت  10:46 صبح  توسط مهدی معلی 
      نظرات دیگران()

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    نحوه تدوین رساله پژوهشی
    جزوات حقوقی
    جزوات حقوق مالکیت صنعتی
    لینک دانلود جزوه حقوق رقابت تجاری و اسرار تجاری
    دانلود مجلات حقوق مالکیت فکری وایپو
    جزوه حقوق اینترنت و نرم افزارهای کامپیوتری دکتر رجبی
    حمایت یا عدم حمایت از پایگاه های داده در نظام حقوقی ایران
    نکته مهم
    جزوه داوری تجاری بین المللی
    جزوه مالکیت ادبی و هنری 2 دکتر حکمت نیا
    [عناوین آرشیوشده]
     
     RSS 
     Atom 
    صفحه نخست
    پست الکترونیک
    بازدید امروز : 59
    بازدید دیروز : 82
    مجموع بازدیدها : 478329