سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشجویان مالکیت فکری

 

           قوه قضائیه

سازمان ثبت اسناد واملاک کشور

اداره کل مالکیت صنعتی

اظهارنامه ثبت نشانه جغرافیایی

  ادامه مطلب...


  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  دوشنبه 92/9/25ساعت  7:0 صبح  توسط آذین کریمایی 
      نظرات دیگران()

     

    ملیندا:اولین طراح سیب ایتالیایی

    موضوع حمایت: علایم مشخص .علایم تجاری. کالاها با مبدا خاص تجاری

    مرکز: نشانه و شرکا

    نوع سازمان: شرکت تعاونی

    صنعت: کشاورزی، ماهیگیری و صنایع غذایی

    کشور:  ایتالیا

    بیش از دو هزار سال است که کشاورزان دره ( دال دی نان ) در شمال ایتالیا در ایالت ترنتو به کشت سیب مشغول اند.

    انهم در ارتفاع 500 تا 1000 متری از سطح دریا. سیبی که در انجا تولید می شود منحصر به فرد و ترد و معطر و خوشمزه می باشد.

    پرورش دهندگان با استفاده از روش های طبیعی ، مصرف مواد شیمیایی و سموم را کاهش دادند .انها بدین وسیله محصولی تولیدکردند که هم به نفع تولید کننده است  و هم مصرف کننده و سازگار با محیط زیست نیز هست.

    این  طبیعت و محیط زیست  دارای زمستانی خشک و بهاری مرطوب شرایط ایده الی را برای پرورش این محصول محیا نموده است .

    علامات جمعی:

    در پایان سال 1980 کشاوزران متوجه شدند مقدار زیادی سیب بنام این منطقه وارد بازار شده ، لذا تصمیم گرفتند یک علامت جمعی بوجود اورند تا مصرف کنندگان به اسانی بتوانند انرا تشخیص دهند.

    این تولید کنندگان در واحدهای کوچک مشغول بودند، سپس بصورت تعاونی در امدند و محصول خود را بسته بندی و با یک تکنولوژی پیشرفته روانه بازار کردند.

    انها مصمم شدند تا نام ملیندا را برای خود به عنوان نام تجاری مشترک انتخاب وبه ثبت برسانند که نشان منشا جغرافیایی و مواد و روش تولید و دیگر ویژگی های مشترک کالا و خدمات باشد.

    پس از طراحی علامت و ثبت ان سیاست و مدیریت و توسعه همه جانبه این محصول در دست کشاورزان ان منطقه قرار گرفت.

    ملیندا یک نام ایتالیایی متشکل از دو کلمه میله به معنی سیب و لیندا به معنی پاک است که پس از ثبت در کنوانسیون مادرید در اروپا مطرح گردید.

    اولین علامت انتخاب شده یک زنبور عسل بود که هنوز هم مورد استفاده است و این توانست خیلی خوب در بازار شناخته شود.

    سیب هایی که دارای کیفیت خاص و معیارهای مشخص بودند می توانستند دارای علامت ملیندا باشند و می بایست متعلق به همان منطقه نیز باشند.

    انها مقررات سختی را اعلام نمودند تا کشاورزان با رعایت انها بتوانند از این نام استفاده نمایند این مقررات مربوط به تولید و بسته بندی و شرایط نگهداری و غیره بود.

    انها برای دادن اطمینان به مصرف کنندگان خود را موظف به رعایت همه ان اصول می دانند.

    نشانه های جغرافیایی:

    این نام در اتحادیه اروپا به ثبت رسید تا مورد حمایت ان قرار گیرد.این نام جغرافیایی دارای ویزگی ها و روش تولید در منطقه جغرافیایی خاصی است.

    علاوه بر این نام در برابر تقلید نیز مورد حمایت قرار گرفت.

    نتایج کار و کسب:

    این سیب شناخته شده با کیفیت برتر و با نام تجاری متمایز و سابقه تاریخی دارای  تضمین نسبت به مبداکالا می باشد.مشتریان بخوبی این محصول را بخاطر کیفیت عالی و مراقبت از محیط زیست می شناسند.یک تحقیق نشان می دهد که این بهترین نوع سیب در ایتالیاست.

    امروزه این منطقه دارای 16 تعاونی با بیش از 5000 عضواست که  بازار مدرن داخل و خارج را بدلیل کیفیت و رقابت و شهرت تحت اختیار خود در اورده است.

    هر سال بیش از 300هزار  تن محصول سیب روانه بازار می شود که 60 درصد ان مربوط به این منطقه است.که این 10درصد تولید ایتالیا و 5 درصد تولید اروپاست.  کردش مالی ان سالانه بیش از 200 میلیون دلار است.

    اخیرا بنا به در خواست مشتریان ملیندا دو نوع محصول جدید به بازار عرضه کرده است.اب سیب ملیندا بدون افزودنی هایی مثل اب و شکر و اسنک ملیندا که شامل برش هایی از سیب طلایی و خوشمزه است که بصورت قطعه قطعه  و خشک می باشند.


    بازاریابی محصول مشترک  و افزایش شناسایی محصول از طریق ثبت علامت جمعی:

    ثبت یک علامت جمعی مشترک برای سیب بالا بردن شناخت این محصول و افتراق ان با دیگر محصولات رقباست. و با اعتماد ی که مشتریان به علامت ثبت شده دارد منفعتی عاید تولید کنندگان می شود.

    انها با ادغام و تشکیل اتحادیه از انزوا نیز خارج و توانستند بر چالش های خود غلبه نمایند.

     

     

     



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  دوشنبه 92/9/25ساعت  3:56 صبح  توسط محمد صالح موسوی 
      نظرات دیگران()

    فصل اول ـ کلیات

     

    ماده1

    در این آئین‌نامه اصطلاحات به کار برده شده دارای معانی زیر می‌باشند:        

    الف ـ قانون: منظور از قانون، قانون حمایت از نشانه‌های جغرافیائی مصوب 7/11/1383 مجلس شورای اسلامی می‌باشد.

    ب ـ مرجع ثبت: مرجع ثبت در این آئین‌نامه اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می‌باشد.

    ج ـ استفاده کننده مجاز: هر تولید کننده‌ای که طبق ماده 10 قانون شرایط استفاده از نشانه‌ جغرافیایی را داشته باشد.

    د ـ متقاضی: هر شخص حقیقی و حقوقی است که مطابق با ماده 7 قانون، اظهارنامه ثبت نشانه‌ جغرافیایی را به مرجع ثبت تسلیم می‌نماید.


    ه
    ـ ـ ذینفع: ذینفع اعم از تولید کنندگان، مصرف کنندگان، تجار و مقام صلاحیتدار مربوط می‌باشد.
    و
    ـ کشور مبدأ: کشوری است که نام آن یا محل واقع در آن تشکیل دهنده نشانه جغرافیایی است که شهرت محصول به آن منتسب است.

    ادامه مطلب...


  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 92/9/24ساعت  10:7 عصر  توسط سمانه قره خان 
      نظرات دیگران()

    فصل‌ اول‌ - تعاریف‌


    ماده‌ 1

    اصطلاحات‌ به‌کاربرده‌ شده‌ در این‌ قانون‌ دارای‌ معانی‌ زیر می‌باشند :

    الف‌ - نشانه‌ جغرافیائی‌ نشانه‌ای‌ است‌ که‌ مبدأ کالائی‌ را به‌ قلمرو، منطقه‌ یا ناحیه‌ای‌ از کشور منتسب‌ می‌سازد، مشروط‌ بر این‌ که‌ کیفیت‌ و مرغوبیت‌، شهرت‌ یا سایر خصوصیات‌ کالا اساساً قابل‌ انتساب‌ به‌ مبدأ جغرافیائی‌ آن‌ باشد.

    ب‌ - کالا، یعنی‌ هرگونه‌ محصول‌ طبیعی‌ و کشاورزی‌ و یا فرآورده‌های‌ آن‌ یا صنایع‌ دستی‌ و یا تولیدات‌ صنعتی‌.
    ج‌
    - کنوانسیون‌ پاریس‌، یعنی‌ مصوبه‌ مورخ‌ 1261 هجری‌ شمسی‌ (1883 میلادی‌) اتحادیه‌ عمومی‌ بین‌المللی‌ معروف‌ به‌ پاریس‌ برای‌ حمایت‌ از مالکیت‌ صنعتی‌ و تغییرات‌ بعدی‌ آن‌ که‌ به‌ تصویب‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ رسیده‌ است‌.

    د - تولیدکننده‌ یعنی‌ هر شخصی‌ که‌ به‌ تولید و فرآوری‌ محصولات‌ کشاورزی‌ دامی‌ و غذایی‌ یا ساخت‌ و تولید ابزار صنعتی‌ و مصنوعات‌ دستی‌ اشتغال‌ دارد یا از مواد طبیعی‌ به‌منظور تولید بهره‌برداری‌ می‌کند یا در تجارت‌ محصولات‌ مذکور فعالیت‌ می‌کند.

      ادامه مطلب...


  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 92/9/24ساعت  10:5 عصر  توسط آذین کریمایی 
      نظرات دیگران()

     

    مفاهیم کلی نشان جغرافیایی

     

    نشان جغرافیایی چیست؟

    نشان جغرافیایی نشانه‌ای است که بر روی کالاهایی که دارای یک منطقه جغرافیایی خاص بوده و کیفیت و شهرت آن بواسطه آن منطقه جغرافیایی می‌باشد، بکار می رود. بطور عام، یک نشانه جغرافیایی شامل نام و محل منشاء کالاهاست. محصولات کشاورزی معمولا دارای کیفیتی هستند که نشأت گرفته از محل تولید آنهاست و تحت تاثیر فاکتورهای جغرافیایی محلی خاص نظیر آب و هوا و خاک می‌باشند. اینکه آیا یک نشانه بعنوان نشانه جغرافیایی عمل می‌کند بستگی به قانون ملی و آگاهی مصرف کنننده دارد. نشانه‌های جغرافیایی می‌توانند برای انواع زیادی از محصولات کشاورزی نظیر (Tuscany) برای روغن زیتون تولید شده در ایتالیا، یا (Roquefort) برای پنیر تولید شده دراین منطقه از فرانسه بکار روند.

    استفاده از نشانه‌های جغرافیایی به محصولات کشاورزی محدود نمی‌شود. نشانه‌های جغرافیایی می‌توانند کیفیت خاص یک محصول را که بواسطه عوامل انسانی که در محل تولید آن محصول وجود دارند، برجسته و نمایان سازند، نظیر سنتها و مهارت‌های خاص تولید . محل منشأ می‌تواند یک روستا، یک شهر، یک منطقه با یک کشور باشد. یک مثال برای کشور کلمه (سوئیس) است که در بسیاری از کشورها بعنوان یک نشانه جغرافیایی برای محصولات ساخت سوئیس بویژه ساعت در نظر گرفته می‌شود. ادامه مطلب...


  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 92/9/24ساعت  9:28 عصر  توسط رضوان قضات 
      نظرات دیگران()

     

    [از زحمتی که کشیدید ممنونم ولی لطفا به سوال پاسخ بدید تلاش کنید یک متن علمی تدوین کنید که سه تا معاهده رو مقایسه می‌کنه. در بین متن فقط به مواد ارجاع بدهید و از ذکر متن مواد مگر در ضرورت خودداری کنید. ما کارشناسی ارشد مترجمی کار نمیکنیم. فکر کنید یک بخشی از پایان نامه تون هست. باید یک متن ابرومند قابل ارائه بنویسید.]


    شرایط حمایت از نشانه های جغرافیایی در معاهده ی لیسبون:مواد(2تا7معاهده)
    *این معاهده از نشانه های جغرافیبایی کشورهای عضو حمایت میکند به شرط اینکه در دفتر بین المللی ثبت شده باشد.
    *این حمایت درمقابل هرگونه غصب یا تقلید صورت میگیرد حتی اگر در غصب یا تقلیدی که صورت گرفته مبدا واقعی محصول ذکر شود
    *اسم مبدا به درخواست اشخاص حقیقی یا حقوقی (اعم از عمومی یا خصوصی) کشور مبدا که حق استفاده ازاین اسامی را دارند به ثبت میرسد(ثبت در دفتر بین المللی)و بعداز ثبت باید به اطلاع کشورهای عضو برسد و درنشریه منتشر شود
    *اسمی که در کشور مبدا به عنوان اسم مبدا مورد حمایت قرار دارد نمیتواند در مدت زمان مورد حمایت در کشور مبدا به عنوان اسم عام تلقی شود.
    *ثبت اسم مبدا دردفتر بین المللی . حمایت از این اسم را بدون نیاز به به تجدید. تضمین خواهد کرد......
    *اقدام حقوقی لازم برای تضمین حمایت در موارد زیر صورت میگیرد:1)تقاضای اداره ی صلاحیت یا درخواست دادستان.....2)توسط هرشخص ذینفع اعم از حقیقی و حقوقی( اعم از عمومی یا خصوصی)
    (بنابر این در این معاهده نشانه های جغرافیایی به طور جداگانه تعریف شده و شرایط حمایت از آن به طور جداگانه مقررشده وشرایط حمایت ساده است و نیازی به طی مراحل تشریفاتی پیچیده ندارد.)


    شرایط حمایت ازنشانه های جغرافیایی در معاهده ی تریپس: (مواد 22تا24)
    *طبق این معاهده درخصوص علائم جغرافیایی اعضا وسایلی را فراهم میکنند برای ذینفع تا از تخلفات زیر جلوگیری به عمل بیاید
    1:استفاده از هرگونه وسیله که نشان دهد مبدا کالاهای مورد بحث منطقه ی جغرافیایی دیگری غیر از مبدا واقعی بوده به گونه ای که عموم را در مورد مبدا جغرافیایی این کالا گمراه کند.ممنوع است...
    2:هرگونه استفاده از این اسم که رقابت غیرمنصفانه محسوب شود ممنوع است....
    3:اگرقوانین یک عضو اجازه دهد یاطرف ذینفع درخواست کند این عضو ازثبت علائم تجاری که دربرگیرنده ی علامت جغراافیایی برای کالاهایی بوده که مبدا آنها قلمرو تعیین شده نباشد خودداری خواهد کردیا چنین ثبتی را ابطال میکند به شرطی که استفاده ازعلامت مزبوردرعلامت تجاری چنین کالاهایی در قلمروی آن عضو دارای چنان ماهیتی باشد که عموم را درمورد مبدا واقعی گمراه سازد......
    (مواد 23 و24 در مورد شرایط حمایت از نشانه های جغرافیایی مربوط به مشروبات است که چون طبق نظام حقوقی ایران تولید و مبادله ی آن نامشروع وممنوع است رعایت این شرایط نیاز نیست)

     


    شرایط حمایت ازنشانه های جغرافیایی در پروتکل مادرید: (مواد 2 و3)
    *طبق این پروتکل شخصی که علامت به نام اوست و مایل است از علامت حمایت شود باید تقاضانامه ای را برای ثبت تسلیم کند و این علامت ثبت شود( دردفتر بین المللی)
    شخصی که تقاضانامه یا یا ثبت به نام اوست و آن را به اداره ی یک کشور متعاهد تسلیم کرده باید تبعه یا مقیم آن کشورمتعاهد یادارای مقر و موثر صنعتی یا تجاری در آن باشد....درمواردی که تقاضانامه ی اصلی به اداره ی یک سازمان متعاهد تسلیم شده یا ثبت در آنجا انجام شده شخصی که تقاضانامه یا ثبت به نام اوست باید تبعه یا مقیم کشور آن سازمان متعاهد باشد یا دارای مقر واقعی موثر صنعتی یا تجاری در آنجا باشد.علاوه برآن شخص میتواند ازطریق ثبت علامت دردفترثبت بین المللی مالکیت معنوی حمایت را به دست بیاورد مشروط به اینکه: 1)درمواردی که تقاضانامه به اداره ی یک کشور متعاهد داده شده شخص باید تبعه یا مقیم آن کشورباشد یا دارای مقر واقعی یا موثر صنعتی یا تجاری در آنجا باشد درمواردی هم که تقاضانامه به اداره ی یک کشور متعاهد داده میشود شخص باید تبعه یا مقیم آن کشور باشد یا دارای مقر واقعی و موثر صنعتی یا تجاری در آن کشور باشد....بعد از ثبت علامت به منظور مطلع کردن عموم از علائم ثبت شده در دفتر ثبت بین المللی هر اداره طبق شرایط مقرر توسط مجمع تعدادی از نسخه های نشریه را به طوررایگان و تعدادی را به همراه تخفیف از دفتر بین المللی دریافت خواهد کرد.....
    (در این پروتکل شرایط حمایت از نشانه های جغرافیایی به طور جداگانه بررسی نشده بلکه شرایط حمایت از علائم تجاری را به طور کلی مطرح کرده و چون نشانه های جغرافیایی از مصادیق علائم تجاریست همین شرایط برای آن رعایت میشود....)

     



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 92/9/24ساعت  7:55 عصر  توسط سمانه قره خان 
      نظرات دیگران()

     

    [با تشکر از زحمتی که متقبل شدید با رعایت این نکات مجددا تلاش بفرمایید: 1. در ترجمه عبارات سعی کنید حالت ترجمه کلمه به کلمه را با دقت و بدون ضربه خوردن محتوا به ترجمه روان فارسی تبدیل کنید؛ 2. از ماده 1 موافقت‌نامه مادرید تعریف را استخراج کنید. 3. در هر معاهده موضوع حمایت را مشخص کنید و آنها را با هم مقایسه کنید. 4. مسئله کنوانسیون برن چرا مطرح شده؟]

     

    معاهده مادریدتعریف خاصی رابه نشانه جغرافیای اختصاص نداده وعنوان میداردکشوری دراتحادیه به عنوان کشورمبدا شناخته میشودکه متقاضی درانجادارای مقرواقعی وموثرباشد.اگرچنان مقری دریک کشور عضو اتحادیه نباشد کشوری ازاتحادیه که اقامتگاه وی درانجا قراردارد کشورمبدا خواهدبود.

    موافقتنامه لیسبون:دراین موافقتنامه اسم مبدا به اسم جغرافیای کشور،منطقه یامحلی اطلاق میشودکه محصول نشات گرفته ازانجاوکیفیت ومشخصات ان منحصرا یااساسابه خاطر محیط جغرافیای ازجمله عوامل طبیعی وانسانی است.

    معاهده برن حمایت ازاثار ادبی وهنری ویکی ازکنواسیون های اصلی ومادر در زمینه کپی رایت به شمارمیرود.

    وبراساس معاهده تریپس علایم تجاری مشخص میسازند مبدا یک کالا واقع درقلمرو یک عضویامنطقه یاناحیه ای درقلمرو مزبوراست مشروط به اینکه کیفیت معین،شهرت یادیگر مشخصات کالا اساسا قابل انتساب به مبدا جغرافیای ان باشد.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  شنبه 92/9/23ساعت  11:35 عصر  توسط فرزانه امینی 
      نظرات دیگران()

     

    تعدادی از کشورها برای حمایت از علایم ،گواهینامه هایی صادر می کنند . علایم تاییدی معمولا مطابق با استانداردها تعریف می شود اما محدود به چیزی نیستند . آنها ممکن است بوسیله هر شخصی که تضمین کننده تولیدات مطابق با استاندارد خاص است استفاده شوند . علامت تاییدی مشهور مثل WOOL MARKS که نشان می دهد کالا 100 درصد از پشم بافته شده است. در بسیاری از کشورها تفاوت اصلی بین علامت جمعی و علامت تاییدی در این است که در اولی تنها بوسیله شرکتهای خاص یا اعضای یک انجمن استفاده می شود . درحالی که در دومی ممکن است هر شخصی که موافق با تعریف استاندارد و یا مالک آن است استفاده شود. شرط مهم علامت تاییدی که به ثبت می رسد این است که گواهی صلاحیت محصولات مرتبط با آن علامت تاییدی را دارد و ممکن است همراه با علایم منحصر به فرد در تولید یک کالای خوب باشد. برچسب استفاده شده به عنوان علامت تاییدی می تواند خود مدرک و گواهی باشد بر اینکه محصولات این شرکت با استانداردهای خاص تولید شده ،که توانسته این گواهینامه را دریافت دارد.

    منبع: WIPO.CERTIFICATION MARKS.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  شنبه 92/9/23ساعت  9:47 عصر  توسط محمد صالح موسوی 
      نظرات دیگران()

     

    بر اساس ماده 176 قانون مالکیت صنعتی برزیل نشانه جغرافیایی عبارت از یک نشانه منبع یا یک نامگذاری مبدأ خواهد بود.

    با توجه به تعریف ارائه شده نشانه های منبع و اسامی مبدأ از مصادیق نشانه های جغرافیایی به شمار می آیند. در مواد 177 و 178 قانون مالکیت صنعتی برزیل به ترتیب به تعریف نشانه منبع و نامگذاری مبدأ پرداخته شده است.

     

    تعریف نشانه منبع:

    نشانه منبع عبارت از نام جغرافیایی یک کشور، شهر، منطقه یا محلی در قلمرو آن کشور می باشد، که به عنوان یک مرکز استخراج، یا تهیه و تولید یک محصول خاص، یا ارائه دادن خدماتی خاص شناخته شده است.(ماده 177)

     

    تعریف اسامی مبدأ:

    نام گذاری مبدأ عبارت از نام جغرافیایی یک کشور، شهر، منطقه یا محلی در قلمرو آن کشور می باشد، که تعیین کننده یک محصول یا خدماتی است که کیفیت یا ویژگی آن محصولات منحصرا و اساسا به آن محیط جغرافیایی از جمله عوامل طبیعی و انسانی تعلق دارد.(ماده 178)

    بر اساس ماده 180 این قانون هنگامی که یک نام جغرافیایی به استفاده عمومی به منظور تعیین یک محصول یا خدمات تنزل پیدا کند دیگر نباید آن را به عنوان یک نشانه جغرافیایی درنظر گرفت.

    بر این اساس یک نام جغرافیایی که دیگر به عنوان یک نشانه منبع یا نامگذاری مبدأ نمی تواند تلقی شود ممکن است به عنوان یک عنصر خاص علامت محصول یا خدماتی به کار گرفته شود، به شرط آنکه آن نام جغرافیایی گمراه کننده یک منبع ساختگی نباشد.(ماده 181)

    در مورد محدوده علائم جغرافیایی ماده 182 بیان می کند استفاده از نشانه های جغرافیایی به تولیدکنندگان و عرضه کنندگان خدماتی که در آن منطقه شهرت کسب کرده اند محدود شده است، و همچنین این استفاده در مورد اسامی مبدأ نیازمند آن است که کیفیت لازم و مورد نیاز قانع کننده و رضایت بخش باشد.

     

    لینک قانون مالکیت صنعتی برزیل : http://www.wipo.int/wipolex/en/details.jsp?id=515



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  شنبه 92/9/23ساعت  4:5 عصر  توسط حسین حسینی 
      نظرات دیگران()

     

    در قوانین کانادا قانون مجزایی به عنوان علائم جغرافیایی یا ثبت علائم جغرافیایی پیدا نکردم تنها در فصل دوم قانون علائم تجاری مصوب 1985به تعریف علائم جغرافیایی اشاره کرده است:

    معنی علائم جغرافیایی در خصوص مشروبات الکلی ،

     

    علائمی است که

    الف) شناختن منشأ مشروبات الکلی به عنوان یک کشور عضو سازمان تجارت جهانی، یا یک منطقه یا محل خاصی از آن کشور، که کیفیت ، شهرت و سایر مشخصه های مشروبات الکلی منتسب به آن منشأ جغرافیایی است، و

    ب) جز در مورد شناسایی نشانه مشروبات الکلی کانادا، (مشروبات الکلی)توسط قوانین قابل اعمال برای عضو سازمان تجارت جهانی حمایت می شود.

     

    برای دیدن متن قانون ر.ک. http://laws-lois.justice.gc.ca/eng/acts/T-13/page-1.html#s-2.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  جمعه 92/9/22ساعت  11:4 عصر  توسط مسعود زنگنه 
      نظرات دیگران()

    <      1   2   3   4   5   >>   >
    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    نحوه تدوین رساله پژوهشی
    جزوات حقوقی
    جزوات حقوق مالکیت صنعتی
    لینک دانلود جزوه حقوق رقابت تجاری و اسرار تجاری
    دانلود مجلات حقوق مالکیت فکری وایپو
    جزوه حقوق اینترنت و نرم افزارهای کامپیوتری دکتر رجبی
    حمایت یا عدم حمایت از پایگاه های داده در نظام حقوقی ایران
    نکته مهم
    جزوه داوری تجاری بین المللی
    جزوه مالکیت ادبی و هنری 2 دکتر حکمت نیا
    [عناوین آرشیوشده]
     
     RSS 
     Atom 
    صفحه نخست
    پست الکترونیک
    بازدید امروز : 3
    بازدید دیروز : 129
    مجموع بازدیدها : 477579