سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشجویان مالکیت فکری

حقایق پرونده:

شاکی یک تولیدکننده بزرگ سرب سفیددرسنت لویس است.این تولیدکننده بر روی قسمت بالای هر گوی شرکت سرب جنوبی سنت لویسس را حک کرده.

سنت لویس یک اوازه وشهرت مسلم برای تولیدوفروش سرب سفید خالص دارد وشواهد حاکی از ان است که سرب شاکی خالص است.

متشاکیان تولید کنندگان سرب سفید در شیکاگو هستند واندازه وشکل حروف انها یکسان است.اماهلال قرمز بر روی هیچ کدام ازگوی متشاکی وجود ندارد.

انالیز محصولات نشان داده درحالی که تولیدات شاکی خالص بوده وازناخالصی به دور است.اما محصولات متشاکی به طور متوسط شامل50درصدسرب هستند.

شاکی ادعامیکند که یک علامت تجاری بادوبرچسب وجود دارد.

استدلال قاضی:

شاکی زمانی مستحق کمک است که علایم یابرچسبهای مورد استفاده متشاکی به اندازه کافی شبیه مارکها یابرچسبهای دیگری باشد که به جای یگدیگر

اشتباه شود.استفاده ازنام مکان مشابه به منظور فریب دادن.

حکم نهای:

توقیف موقت نهای برای جلوگیری ازبرچسب زدن بالای گوی هایشان عبارت جنوب غربی وسنت لویس را صادر کرد.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  دوشنبه 92/9/11ساعت  8:53 عصر  توسط فرزانه امینی 
      نظرات دیگران()

     

    قانون علائم تجاری روسیه ( Russia Trademark Law ) که در سال 1992 به تصویب فدراسیون روسیه رسیده است در فصل سوم مواد 20 و 21 به تعریف وشرایط  ثبت علامت جمعی (COLLECTIVE MARK  ) می پردازد :

    تعریف علامت جمعی :

    کنفدراسیون روسیه در انطباق با معاهدات بین اللملی ثبت علامت جمعی پذیرفته است و در ماده 21 قانون علائم تجاری، علامت جمعی را علامتی تعریف می نماید که  از سوی گروه یا انجمنی از  فعالان تجاری که به تولید یا عرضه کالایی با ویژگی های خاص و مشترک می پردازند تعیین می شود تا بر روی آن دسته از کالاهایی که ویژگی ها و کیفیت خاص تعیین شده را دارند نصب گردد.

    و درادامه ماده مذکور حق استفاده از علامت جمعی را غیر قابل انتقال می داند.

    ثبت علامت جمعی :

    علاوه بر شرایط عمومی ثبت علامت تجاری ( ماده 14 قانون علائم تجاری روسیه ) ماده 21 قانون مذکور موارد دیگری را  نیز برای ثبت علامت جمعی لازم می داند :

    درخواست ثبتیک علامتجمعی باید حاوی ( نوع ارتباط آن دسته کسب وکارها (فعالت های تجاری ) که می توانند از علامت مذکور استفاده نمایند،  شامل لیستی از شرکت هایی که  حق استفاده از این علامت را دارند، هدف از ثبت نام ، لیستی از کالا و خواص مشترک آنها ، کیفیت و یا  ویژگی های عمومی  که آن  محصولات برای گرفتن علامت جمعی باید داشته باشند، شرایط   استفاده از علامت جمعی، روش کنترل استفاده از آن، مسئولیت نقض مقررات علامت جمعی ) باشد.

    اطلاعات و شرایط  استفاده از علامت جمعی باید برای ثبت نام و نیز در گواهی ( سند رسمی ) علامت جمعی وارد گردد. این اطلاعات و همچنین گزیده ای از مقررات علامت جمعی در مورد خواص مشترک کیفیت و یا  ویژگی های عمومی  که آن  محصولات برای گرفتن علامت جمعی باید داشته باشند باید توسط مقامات اجرایی فدرال در روزنامه رسمی منتشر شود.

    صاحب علامت جمعی باید مقامات اجرایی فدرال را از هر گونه تغییر در مقررات وشرایط علامت جمعی آگاه نماید.

    در صورتی که محصولی که از علامت جمعی استفاده می کند فاقد یکی از ویژگی های کیفی خاص یا عمومی علامت جمعی باشد به در خواست هر شخصی  حمایت قانونی از آن علامت به طور کلی یا بخشی از آن پیرو حکم دادگاه به حالت تعلیق در خواهد آمد.

    نکته : در قانون علائم تجاری روسیه اشاره ای به علامت های تأییدی(CERTIFICATION MARKS) نشده است.

    منبع :  Russia Trademark Law

     



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  دوشنبه 92/9/11ساعت  1:0 عصر  توسط س ابراهیمی فر 
      نظرات دیگران()

    با تشکر از مطلب مفیدتون. مشخصات کامل منبع رو باید به صورتی که در پایان اوردم کامل درج کنید. ضمنا مقدمه ای به ابتدای مطلب اضافه کنید که این متنی که استخراج کردید چیه و رابطه اش با مقاله مورد نظر چیه؟ البته مقاله ضعیفی هست چون مسئله مشخصی رو دنبال نکرده و فقط یک سری مطلب از منابع مختلف گردآوری کرده که از جهت گردآوری هم ضعیف عمل کرده اما از باب «مقاله پژوهشی نوشتن از که آموختی؟ گفت از خواندن مقالات ضعیف» خوندنش مفیده ::

    این مطلب در راستایه تحقیقی که استاد فرموده بودند است:

    نارسایی هایه حق مولف درحقوق ایران (قوانین سال 1348 و1352)

    1 - برخی ازقواعد مهم حق مولف وهنرمند صریح نیستند مانند این قاعده که"حمایت به شکل اثر صرف نظر از محتوایه ان تعلق میگیرد وفکر بدون شکل به دارایی عمومی تعلق دارد وهمه میتوانند از ان برخوردار شوند"یا این قاعده که "اثری از حمایتقانون برخوردار میشود که اصیل باشد واصالت در اینجاداری مفهومی مشخص است ونه نوعی ."یعنی شرط حمایت ان است که اثر مظهر شخصیت پدید اورنده باشد  اما تازگی ان از لحاظ موضوع شرط نیست . مثلا اگر دو نقاش پس از دیگری از یک منظره طبیعی تابلوهایه مشابهی بکشند بی انکه یکی از دیگری تقلید کند هردو اثر اصیل تلقی میشود و مورد حمایت قانون میباشند هرچند که تابلو دوم از لحاظ موضوع تازگی ندارد

    2-حقوق معنوی پدید اورنده تعریف نشده است

    3- در قوانین ایران قراداد چاپ ونشر تنظیم نشده است به دیگر سخن هیچ مفادی درباره قرارداد در قانون وجود ندارد در حالیکه قانون گذار باید برایه حمایت از حقوق پدیداورندگان وناشران وتنظیم روابط انان مقرراتی راوضع کند مثل مفادی که در قوانین کشورهایه پیشرفته (مانند فرانسه )وجود دارد

    4 - مدت حمایت از حقوق مولف وهنرمند تا30 سال بعد از فوت پدید اورنده است درحالیکه در کنوانسیونهایه بین المللی وقوانین اغلب کشورها این مدت 50 سال است

    5 - قوانین ایران درباره اثاریکه بدون نام پدید اورنده یابانام مستعار منتشر میشود ساکت است در حالیکه در قوانین کشورهایه توسعه یافته مقرراتی در این زمینه وضع شده است

    6 - قوانین ایران ذکر ماخذ در مورد جزوه هایه در سی راکه بدون قصد انتفاع منتشر میشوند رالازم ندانسته اند (ماده 7) که البته قاعده مناسبی به نظر نمی رسد چراکه میتواند باعث سوء استفاده شود

    7 - قوانین ایران از اثار اتباع بیگانه به اندازه کافی حمایت نمی کند یعنی اگر اثری برایه اولین بار در خارج از ایران منتشر شده باشد مورد حمایت قانون نخواد بود (ماده 26) باوجود این اگر حق مولف رااز حقوق طبیعی بدانیم نباید بین افراد خودی وبیگانه تفاوتی قائل شویم همچنین هماهنگی باجامعه بین المللی و حمایت از اثار اتباع در خارج از کشور اقتضامیکند که قوانین ایران از اثار فکری بیگانگان به شرط رفتار متقابل حمایت کنند

    8 - بند 11 ماده 2 قانون مسوب قانون 1352 اثر فنی که جنبه فنی وابتکار را داشته باشد راجزء اثار مورد حمایت قانون قرار داده اما منظور از "اثر فنی که جنبه فنی وابداع داشته باشد رامشخص نکرده است

    ایااین اثر جزء اثاری است که در بندهایه دیگر ذکر شده ؟  اگر چنین است واثر جنبه ادبی وهنری نداشته باشد وصرفا فنی باشد در این صورت در قلمرو قانون مولفان ومصنفان قرار نخواهد گرفت وبه مالکیت صنفی تعلق دارد ومشمول قانون ثبت علائم واختراعات خواهد شد .

    منبع: داریوش مطلبی،  نارسایی‌های حق مؤلف در محیط دیجیتال، مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات (علمی-ترویجی)، تابستان 1386، شماره 70 .

     



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 92/9/10ساعت  10:56 عصر  توسط مهدی فرقانی 
      نظرات دیگران()

     

    طبقه 36 : بیمه امور مالی ، امور یولی ، امور مربوط به معاملات املاک و مستغلات

    (جنس مشترک) ضابطه و منشاء این طبقه خدماتی را که مرتبط با امور مالی و بانکداری مابین اشخاص حقوقی با یکدیگر و همچنین رابطه مالی اشخاص حقوقی با اشخاص حقیقی در زمینه های پولی و بیمه ای را مورد بررسی قرار می دهد .

    طبقه 37: ساختمان سازی ، تعمیر و بازسازی ، خدمات نصب :

     اساساً این طبقه ارائه خدمات را به وسیله پیمانکاران کلی یا پیمانکاران جزئ یا دسته دومی در مورد ساختمان سازی مداوم ، ارائه خدمات به وسیله اشخاص یا مؤسساتی که وظیفه استرداد یا اعاده موضوعات را برای انجام مشروط مندرج در قرارداد و یا محافظت آنها در آن زمینه بدون تغییر دادن در مالکیت فیزیکی یا شیمیایی آن را بر عهده می گیرند .

    (جنس مشترک) ضابطه و منشاء این طبقه خدمات مرتبط با ساختار ساختمان سازی و احداث راه ها ارتباطی اعم از زمینی و دریایی به وسیله اشخاص حقوقی و حقیقی مانند پیمانکاران یا مؤسسات مربوطه می باشد .

    طبقه 38: مخابرات از راه دور.

    جنس مشترک مصادیق این طبقه ابزارهایی است که ارتباطات صوتی و تصویری را ارائه می‌کند.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 92/9/10ساعت  6:4 عصر  توسط مجید کرد زنگنه 
      نظرات دیگران()

     

    طبقه 19-   مواد و مصالح ساختمانی ( غیر فلزی)، لوله های غیر فلزی سخت و غیر قابل انعطاف برای استفاده در ساختمان، آسفالت، قیر و قطران، ساختمان های متحرک غیر فلزی، بناهای یاد بود غیر فلزی.

    ضابطه :(جنس مشترک) مواردی که در طبقه 19 آمده عمدتاً  مصالحی هستند که در ساختمان سازی به کار برده میشوند و جنس آنها غیر فلزی است .

    طبقه 20-مبلمان و اثاثیه، آئینه، قاب عکس، کالاهای ساخته شده از چوب، صدف پنبه، نی، حصیر، شاخ، استخوان، عاج، استخوان آرواره نهنگ، صدف، کهربا، صدف مروارید، کف دریا و بدل کلیه این مواد ساخته شده از پلاستیک) که در سایر طبقات ذکر نشده اند )

    ضابطه : (جنس مشترک) مواردی که در طبقه 20 آمده عمدتا  شامل مبلمان و لوازم و محصولات پلاستیکی است که در طبقات دیگر ذکر نشده است.

    طبقه 21- ظروف خانگی یا لوازم آشپزخانه ( که از فلزات قیمتی ساخته یا روکش نشده اند)، شانه و ابر و اسفنج، انواع برس و قلم مو ( به استثنای قلم موهای نقاشی)، مواد ساخت برس، لوازم نظافت تو تمیزکاری، سیم ظرفشویی، شیشه کار شده یا نیمه کار شده ( به استثنای شیشه مورد استفاده در ساختمان ها ) شیش آلات، اشیاء ساخته شده از چینی و سفال که در طبقات دیگر ذکر نشده اند.

    ضابطه : (جنس مشترک) مواردی که در طبقه 21 آمده عمدتا  شامل اثاثیه، ظروف و دستگاه های کوچک دستی است که مصرف خانگی داشته و در آشپزخانه استفاده میشود همچنین وسایل و ابزار توالت (آرایش) و ظروف شیشه ای و چینی را نیز شامل می گردد



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 92/9/10ساعت  3:0 عصر  توسط س ابراهیمی فر 
      نظرات دیگران()

    تعریف علامت جمعی در قانون علائم تجاری هند:عبارتست از هر علامتی که کالا یا خدمات اعضاء در یک گروه یا انجمنرا  از افرادیا ازسایر گروها که خدمات وکالاها مشابه ارائه میکنند متمایز میکند قسمت g تعاریف .

    تعریف علامت تاییدی بر اساس همان قانون قسمت تعریفات مورد e : هرعلامتی که صاحب ان علامت تایید میکند وگواهی میدهد که محصولیکه این علامت بر رویه ان زده شده دارایه کیفیت خاصی است که حاکی از منشاو حالت یامواد خاصی باشد و کیفیت کالا یا خدمات با کیفیت خاص را از سایر حصولات فاقد ان کیفیت هارا متمایز کند .

    ماده 61 تا68 این قانون به علائم جمعی پرداخته است که شرایطی رابرایه ثبت این نوع علامت ذکر میکند از جمله اینکه نباید علامت گوراه کننده باشدو عموم را گیج کند ولذا مسئول ثبت علامت باید انرا باسایر علامات مقایسه کند تاشباهتی نداشته باشتد وباید مقررات در مورد این علامت جمعی رارعایت کنند

     

    ماده 69تا 78ابن قانون هم به علائم تائیدی پرداخته است.

     

    مدت حمایت از علامت 10 سال است  البته بعد از اجرایه کامل این قانون وثبت علامت .ماده 25 قسمت 1

    در قسمت دوم ماده 25 به تجدید ثبت علامت بعد از 10 سال اشاره میکند ومیگوید که به مدت 10 سال دیگر میتواند تجدید کند

     



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 92/9/10ساعت  10:24 صبح  توسط مهدی فرقانی 
      نظرات دیگران()

     

    قانون مالکیت صنعتی برزیل (Industrial Property Law) در 14 می سال 1996 به تصویب رسیده است.

    بنابر ماده 123 قانون مالکیت صنعتی برزیل علامت تأییدی و جمعی به نحو زیر تعریف شده است:

    علامت جمعی : عبارت است از علامتی که به منظور معرفی محصولات و خدماتی که به توسط اعضای شرکت یا موسسه معینی فراهم شده است، مورد استفاده قرار می گیرد.

    علامت تأییدی : علامتی است که مورد استفاده قرار می گیرد به منظور گواهی دادن و تصدیق این موضوع که محصولات و خدمات با استانداردها یا مشخصات فنی خاصی مطابقت دارد، به ویژه در مورد کیفیت، نوع و مواد مورد استفاده شده و روش به کار گیری آنها.

    طبق ماده 128 ثبت علامت جمعی ممکن است به توسط یک شخص حقوقی ای که نشان دهنده یک مجموعه ای می باشد صورت گیرد و ممکن است آن علامت در فعالیتی به غیر از آنچه که اعضا آن را دنبال می کنند به کار گرفته شود.

    اما در همین ماده آمده است که ثبت علامت تأییدی صرفا می تواند توسط شخصی اعمال شود که هیچ گونه رابطه مستقیم تجاری یا صنعتی ای نسبت به محصولات وخدمات گواهی شده نداشته باشد.

    فصل هفتم قانون مالکیت صنعتی برزیل از ماده 147 تا 154 به بحث علائم تأییدی و علائم جمعی پرداخته است.

    بر اساس ماده 147 این قانون درخواست ثبت علامت جمعی بایستی مطابق با مقررات استفاده از این نوع علامت باشد که به بررسی شرایط و ممنوعیت های استفاده از یک علامت پرداخته است.

    طبق ماده 148 درخواست ثبت علامت جمعی مشتمل بر یک سری موارد می باشد؛ که این موارد عبارتند از :

    1) مشخصات محصول یا خدماتی که قصد گرفتن گواهی برای آن می باشد.

    2) میزان و درجه کنترلی که باید به توسط شخص صاحب علامت اتخاذ شود.

    ماده 150 بیان کرده است که برای استفاده از یک علامت، نیازی به کسب پروانه استفاده از آن علامت نمی باشد بلکه صرف دادن مجوز به وسیله قوانین و مقررات مربوط به استفاده، برای استفاده از آن علامت کافی می باشد.

    براساس ماده 151 ثبت یک علامت تأییدی یا جمعی در موارد زیر ملغی می شود :

    1) نهاد توقف وجود داشته باشد.

    2) از آن علامت استفاده ای به غیر از آن استفاده ای که تحت قانون و مقررات باید صورت گیرد، صورت گرفته باشد.

    انصراف و کناره گیری کردن از ثبت یک علامت جمعی صرفا زمانی مجاز می باشد که این کار مطابق با قرارداد اجتماعی یا اساسنامه آن مؤسسه صورت گرفته باشد.(ماده 152)

    ضرر و زیان ناشی از ثبت درصورتی که علامت جمعی به توسط بیش از یک شخص مجاز در استفاده، استفاده نشده باشد، باید اعلان شود.(ماده 153)

    طبق ماده 154 علامت جمعی و تأییدی که یک بار مورد استفاده قرار گرفته و ثبت آنها ملغی شده باشد این امکان که به نام شخص ثالثی دوباره ثبت شوند را دارا نمی باشند مگر آنکه به مدت 5 سال از زمان ملغی شدن علامت سپری شده باشد.

     



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  شنبه 92/9/9ساعت  1:25 عصر  توسط حسین حسینی 
      نظرات دیگران()

     

    :: ذکر منبع به معنای بیان عنوان لاتین قانون و سال تصویب و مواد مورد نظر است نه اوردن متن انگلیسی قانون. ضمنا درباره تعریف علامت تأییدی و جمعی توضیح نداده اید. با سپاس. معلی ::

    قانون علائم تجاری کانادا مشتمل بر 69 ماده می باشد که در در ماده 23 به بحث علامت های تأییدی(certification marks) پرداخته است. در زیر به بررسی این ماده می پردازیم.اما قبل از اینکه به بررسی ماده بپردازیم باید به تعریف علامت های تأییدی که در ماده یک قانون مزبور به آن پرداخته را مورد بررسی قرار دهیم:

    قانون علائم تجاری کانادا در ماده 1 خود به تعریف اصطلاحات بکار برده در قانون مزبور پرداخته است که یکی از این اصطلاحات علائم تأییدی می باشد؛

    علامت های تأییدی به معنی علامتی است که با هدف وجه تمایز قائل شدن مورد استفاده قرار می گیرد یا یا برای آن که کالاها یا خدماتی که یک تعریف استاندارد شده دارند در خصوص :

    الف) مشخصه یا کیفیت کالاها یا خدمات

    ب) شرایط کاری که کالاها تحت آن تهیه می شوند یا خدماتی که تحت آن انجام می شوند.

    ج) کلاس(طبقه) اشخاصی که کالاها یا خدمات توسط آنها تهیه یا انجام می شود.

    د) منطقه یا ناحیه ای که کالاها در آن تهیه می شوند یا خدمات در آن انجام می شوند

    اکالاها یا خدماتی که یک تعریف استاندارد شده ندارند جدا سازد.

    ورد بررسی قرار می دهیم؛

     

    • ثبت علامت های تأییدی

    یک علامت تأییدی ممکن است توسط شخصی اتخاذ و ثبت شده باشد که هیچ نقشی در آن کارخانه،فروش، اجاره و استخدام کالاها یا انجام خدماتی از این قبیل در آن اتحادیه ای که علامت تأییدی را بکار می برد نداشته باشد.

    • مجوز

    مالک علامت تأییدی ممکن است مجوز استفاده از این علامت را به دیگران برا ی استفاده در اتحادیه کالاها یا خدماتی که طبق تعریف استاندارد آن علامت هستند را بدهد، در نتیجه استفاده از آن علامت باید به شکلی مدنظر قرارگیرد(یا مورد استفاده قرار گیرد) که متعلق به مالک آن علامت باشد.

    • استفاده غیر مجاز

    مالک یک علامت تأییدی ثبت شده ممکن است مانع از استفاده آز آن بدون مجوز توسط اشخاص یا اتحادیه ای با هر کالا یا خدماتی که در خصوص آن علامت ثبت شده می باشد، شود.

    • فعالیت انجمن به ثبت نرسیده

    جایی که صاحب یک علامت تأییدی به ثبت رسیده یک انجمن به ثبت نرسیده باشد، هر عمل و اقدامی برای جلوگیری از استفاده غیر مجاز ممکن است توسط اعضای آن انجمن از طرف خودشان یا از طرف دیگر اعضا باشد.

    نکته! در قانون علائم تجاری کانادا اشاره ای به علامت های جمعی(collective marks) نشده است.

    منبع : trade mark act canada 1985

    برای دریافت قانون مزبور به آدرس روبرو مراجعه کنید :

    http://lois-laws.justice.gc.ca/eng/acts/T-13/index.html

     

     



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  شنبه 92/9/9ساعت  8:36 صبح  توسط مسعود زنگنه 
      نظرات دیگران()

     

    :: مقصود از جنس در بحث علائم تجاری جنس منطقی است نه مواد تشکیل دهنده. لطفا در پست اقای حسینی به تحلیل منطقی دقت کنید.  معلی ::

    طبقه 16:کاغذ.مقوا.کالاهای ساخته شده ازآن ها.مطالب چاپ شده.موادصحافی.عکس.نوشت آفزار.چسب برای مصارف تحریری وخانگی .لوازم نقاشی.قلم مو نقاشی.ماشین تحریرولوازم وملزومات دفتری(به استثنای مبلمان).موادآموزشی وتدریس(به استثنای دستگاه ها).موادپلاستیکی.حروف وکلیشه چاپ

    ضابطه:چیزی که در این طبقه ضابطه قرارگرفته شده عمدتالوازم تحریروملزومات دفتری وآموزشی می باشد.یک سری وسایل به اعتبارجنس مشترک اندکه عبارتند ازموادساخته شده از کاغذ وموادساخته شده ازپلاستیک به جزمواردی که درطبقه 17آمده است.یک سرس دیگربه اعتبارکاربردواستفاده درنقاشی مشترک هستند.

    طبقه 17:لاستیک کاِِئوچو.صمغ.آزبست(پنبه نسوز).میکا(سنگ طلق)وکالاهای ساخته شده از این مواد.پلاستیک دارای شکل وقالب خاص برای استفاده درتولیدسایر کالاها.موادبسته بندی.درپوش گذاری.انسدادوعایق بندی.لوله های قابل ارتجاع غیرفلزی

    ضابطه:برخی ازکالاهابه اعتبارجنس پلاستیک مشترک هستند وبرخی به اعتبارکاربردی که جهت ایمنی واستحکام کالادارند ویک سری هم به اعتبارنسوزبودن وعدم اشتعال مشترک هستند.

    طبقه 18:چرم وچرم مصنوعی وکالاهای ساخته شده ازآن ها.پوست حیوانات.چمدان.کیسه.کیف های مسافرتی.چتر.چترآفتاب گیروعصا.شلاق.یراق وزین وبرگ

    ضابطه:ضابطه دراین طبقه عمدتا.جنس چرم است که مشترک می باشد.برخی نیز مانند چمدان به اعتبار کاربردمسافرتی وبرخی  مانندچتربه اعتبارکاربرد تفریحی وآسایشی دسته بندی شده اند.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  جمعه 92/9/8ساعت  11:21 صبح  توسط زهرا ابراهیمی 
      نظرات دیگران()

     

    :: جنس به معنای وجه مشترک و فصل به معنای وجه ممیزه است. ضمنا باید بفرمایید چرا موارد مورد نظر در این طبقه امده و چرا شامل موارد مشابه دیگر و موارد استثنا شده نمی‌شود. معلی ::

    27 - قالیچه(تابلو فرش)، تشک و پادری و بوریا، لینیلیوم (فرشهای مشمعی) و سایر پوشش های کف اطاق، روپوشهای غیر پارچه ای.

    این طبقه عمدتا شامل تولیداتی می شود که برای مبله کردن(تجهیز کردن) کف زمین یا دیوارها ساخته می شوند.

    این طیقه شامل کف های چوبی نمی شود(طبقه 19).

    ضابطه : فصل تمامی کالاهای این طبقه به نوعی تزئین کردن و مبله کردن کف پوش ها و دیوارها می باشد که به نظر می رسد دست باف می باشند.

    28 -  اسباب بازی بازی، لوازم ورزش و ژیمناستیک (که شامل دیگر طبقات نمی شود)، درخت نوئل.

    این طبقه شامل موارد زیر بصورت خاص می شود :

    -   سرگرمی و اسباب بازی که با یک صفحه نمایش خارجی تهیه شده اند.       اسباب ماهیگیری       تجهیزات برای انواع ورزش ها و بازی ها

    این طبقه شامل موارد زیر نمی شود :

    -    شمع های درخت کریسمس(طبقه 4)       تجهیزات غواصی(طبقه 9)        لامپ های الکتریکی برای درخت کریسمس(طبقه 11)        تور ماهیگیری( طبقه 22)        لباس برای ژیمناستیک و ورزشهای دیگر(طبقه25)       شیرینی ها و شکلات های دکوری برای درخت های کریسمس(طبقه 30)

     ضابطه : به نظر می رسد ضابطه ای که در این طبقه در نظر گرفته است حالت سرگرمی داشتن کالاهای ذکر شده می باشد.

    29 - گوشت ماهی، طیور، شکار، عصاره های گوشت، سبزیجات و میوه جات خشک و پخته شده و به صورت کنسرو، ژله و مربا، تخم مرغ، شیر و سایر محصولات لبنی، روغن و دهنیات خوراکی، کنسرو و ترشی.

    این طبقه عمدتا شامل مواد غذایی می شود که منبع حیوانی و گیاهی و باغبانی دارد و برای مصرف و کنسرو شدن تهیه می شوند.

    این طبقه به طور خاص شامل مورد زیر هم می شود :       نوشیدنی های لبنی

    این طبقه شامل موارد زیر نمی شود :       مواد غذایی مخصوصی که منشأ گیاهی دارد        غذای بچه (طبقه 5)        غذای رژیمی و موادی که برای مصارف پزشکی تهیه می شوند(طبفه 5).        مکمل های غذایی(طبقه 5)        مخلفات سالاد(طبقه 30)        مواد غذایی برای حیوانات(طبقه 31)        حیوانات زنده(طبقه 31)

    ضابطه : همانطور که خود کالاهای طبقه اذعان دارند نخ تسبیح(فصل مشترک) این طبقه به نظر می رسد مواد غذایی بودن و حالت خوراکی داشتن باشد.

     

     



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  چهارشنبه 92/9/6ساعت  4:50 عصر  توسط مسعود زنگنه 
      نظرات دیگران()

    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >
    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    نحوه تدوین رساله پژوهشی
    جزوات حقوقی
    جزوات حقوق مالکیت صنعتی
    لینک دانلود جزوه حقوق رقابت تجاری و اسرار تجاری
    دانلود مجلات حقوق مالکیت فکری وایپو
    جزوه حقوق اینترنت و نرم افزارهای کامپیوتری دکتر رجبی
    حمایت یا عدم حمایت از پایگاه های داده در نظام حقوقی ایران
    نکته مهم
    جزوه داوری تجاری بین المللی
    جزوه مالکیت ادبی و هنری 2 دکتر حکمت نیا
    [عناوین آرشیوشده]
     
     RSS 
     Atom 
    صفحه نخست
    پست الکترونیک
    بازدید امروز : 25
    بازدید دیروز : 129
    مجموع بازدیدها : 477601