سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشجویان مالکیت فکری

 

تفاوت علائم تجاری و جمعی با علائم جغرافیایی به طور خلاصه (طبق جزوه درسی مالکیت صنعتی دکتر حکمت نیا).

علائم تجاری و جمعی درای مشخصه های ذیل اند :

  • بیشتر بر پایه حق هستند
  • یک تأسیس حقوقی است
  • شهرتی که از کار اشخاص حاصل می شود و مالکیت به همراه دارند.

علائم جغرافیایی دارای مشخص های ذیل اند :

  • کشفی هستند
  • بر پایه تکلیف هستند
  • نشانه مربوط به محل است و مالکیت نمی آورد و یک نوع اماره می باشد.

مشروح تفاوت ها را می توانید در جزوه بخوانید.

 

 



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  جمعه 92/9/29ساعت  12:17 صبح  توسط مسعود زنگنه 
      نظرات دیگران()

    [بسیار سپاسگذارم. خدا زیادت کنه جناب آقای حسینی. خیلی مطلب مفیدی شد. البته مفید برای دانشجو و استادی به دنبال تولید دانش در حوزه علوم انسانی باشه نه کسانی که به اسم استاد و دانشجو و مدرک به دست در مقادیر زیاد در کشور مشاهده می‌شن. انشاالله دوستانی که هدف دارند استفاده کنند.]

    توصیه های دکتر حکمت نیا در مورد نوشتن یک مقاله :

     

    مهم‌ترین نکته این است که مقاله بایستی مسأله محور باشد. 

    برای اینکه این هدف برآورده شود باید به این درک برسید که مسئله‌ای در حوزه علمی و موضوعی که مطالعه می‌کنید وجود دارد که نیازمند ارائه راه‌حل است. هر گاه بدون توجه به این مرحله بخواهید شروع به نوشتن کنید به جای پاسخ به یک مسئله به پاسخ سؤالات مطرح در آن موضوع خواهید پرداخت و نتیجه این خواهد بود که در عوض نگارش یک مقاله علمی پژوهشی مقاله‌ای مروری ارائه خواهید کرد. تفاوت مسئله و سؤال اینجا است که در بیان مسئله یک معضل روز تبیین می‌شود و سپس برای حل آن با توجه به آنچه در دانش روز موجود است بعلاوه نظریه‌ها یا ایده‌های نویسنده تلاش می‌شود به طوری که دانش جدیدی برای این هدف تولید می‌شود. در بیان سؤال یک معضل روز تبیین نمی‌شود بلکه جهل نویسنده نسبت به موضوع مطرح می‌شود و چون ممکن است تعدادی از مخاطبان هم نسبت به پاسخ جهل داشته باشند برای یافتن پاسخ آن در دانش روز تلاش می‌شود. در اینجا نیازی به تولید دانش جدید وجود ندارد و دانش گذشته برای پاسخ به سؤال کافی است.

     


    هنگامی که مسئله مشخص شد باید به شیوه ذیل تبیین و در قالب مقاله قرار گیرد:


    1) بخشی از چکیده و مقدمه مقاله باید به تبیین آن اختصاص یابد. یعنی به این موضوع بپردازد که چه معضلی در دانش یا نظام حقوقی یا در زندگی روزمره حادث شده که منجر به طرح مسئله مورد نظر شده است.

    2) راه حل های احتمالی برای رفع معضل مورد نظر یا همان مسئله چیست.

    3) راه حل حقوقی مورد نظر نویسنده برای حل معضل یا مسئله مورد نظر چیست. این راه حل یا ایده نهایی به عنوان فرضیه های مقاله در نظر گرفته می شود. (به فرضیه در چکیده، مقدمه و نتیجه اشاره می‌شود و در بدنه مقاله برای اثبات نتیجه بخش بودن آن تلاش می‌شود.)

    4) در مرحله بعد باید تلاش شود راه حل حقوقی مورد نظر یا همان فرضیه به درستی تبیین و سپس اثبات شود.

    6) در مرحله آخر باید به بررسی عوارض و آثار این راه حل حقوقی اثبات شده پرداخت.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  پنج شنبه 92/9/28ساعت  12:53 عصر  توسط حسین حسینی 
      نظرات دیگران()

    نام جغرافیایی : هلو Pinggu چین

    نوع سازمان : شرکت تعاونی دولتی

    نوع صنعت : محصولات غذایی

    کشور : چین منطقه  : پینجیو

    موضوع مورد حمایت 4 نوع هلو خاص منطقه پینجیو چین

    ابزار حمایت : ثبت نشانه جغرافیایی

    تمرکز :  بخاطر تجاری کردن

    هدف : حمایت از هلو با مبدا جغرافیایی خاص پینجیو چین

    هفتاد کیلومتری شمال شرقی پکن در منطقه Pinggu، که خود را به عنوان بزرگترین مزرعه هلو در جهان حساب کرده است. با یک منطقه در حال رشد بیش از 6000 هکتار و تولید سالانه 270 میلیون کیلوگرم بیش از 200 گونه از هلو در چهار دسته اصلی در سال 2009بدست اورده اند . در سال 2010، چین بزرگترین تولید کننده هلو در جهان، با تولید سالانه بیش از هشت میلیون تن است. همراه با تاریخچه طولانی چین از کشت ومهارت و ویژگی های جغرافیایی منحصر به فرد است که در آن هلو Pinggu وجود دارد ، آنها را تبدیل به یکی از مهمترین و پس از انواع هلو در جهان در پی ارائه اشتغال برای بیش از 150،000 نفر، هلو Pinggu نیز یک منبع مهم رشد اقتصادی برای مردم در منطقه می باشد.

    هلو در چین بوجود آمده، و برای هزاران سال وجود داشته وکشت می شده است. درخت هلو دارای اهمیت ویژه ای در فرهنگ چینی، با آن که از آن به عنوان "درخت زندگی" و هلو به عنوان نماد جاودانگی و وحدت شناخته شده است. از آنجا که از سابقه طولانی مردم چین کشت درختان هلو و نقش مهم آن در فرهنگ آنها دارد، آنها همیشه در حال کشت بهترین هلو در جهان هستند که در محبوبیت و کیفیت هلو Pinggu  مهارت بیشتری دارند. بسیاری از باغات در Pinggu در اطراف برای صدها سال بوده است، و تولید کنندگان از روش های استفاده کرده اند که در شرایط جغرافیایی منطقه به یکی از انواع مرغوب ترین هلو را در جهان دست پیدا کرده اند .

    از همه اینها گذشته رنگ زیبا درصد قند بالا و طعم منحصر به فرد واندازه بزرگ که نتیجه مستقیم خصوصیات جغرافیایی منحصر به فرد دار ان منطقه ویژه است و الودگی کم خاک شنی اب فراوان و تفاوت کوها در سه طرف ودشت در مرکز ان منطقه هوای تازه از ویژگیهای منحصر ان منطه میباشد وهمچنین تغییر میزان درجه حرارت بین روز وشب برای شرایط روبه رشد هلو ایده ال است  .

    از انجا که اکثر کشاورزان چینی قدرت ثبت علامت تجاری  را به تنهایی نداشته ولذا نمی توانستند از ارزش افزوده محصولات خودشان استفاده کنندو اقدام به تولید انبوه هلو کنند  ولذا اقای یوانگ رییس انجمن پروهشهای چین دست به ثبت نام جغرافیایی زد تا از محصولات خودشان دفاع کنند ومانع تقلب نسبت به انها شوندو در نتیجه به صنعتی شدن کشاورزی وایجاد اشتغال بیشتر وافزایش تولید دست پیدا کردند.

    چهار دسته کلی هلو شناخته شده است در پینجیو که شامل هلو سفید . هلو مسطح و هلو زرد وشلیل میباشد که بیش از 260 سال است در ان منطقه کشت میشود .

    قیمت هلو بعد از ثبت علامت جغرافیایی به دوبرابر قبل ان رسیده است که این نیز باعث رونق بیشتر این محصول خاص شده است.

    باتشکر 

    ببخشید اگر جمله بندی خوبی ندارد.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  پنج شنبه 92/9/28ساعت  10:17 صبح  توسط مهدی فرقانی 
      نظرات دیگران()

     

    هر نشانی که منتسب کننده کالایی به یک منطقه خاص بوده و نشان دهنده کیفیت و مرغوبیت و شهرت ان باشد. این نشان شامل نام؛محل منشا کالا و خود کالا است کا کالا بدین وسیله به انجا تعلق می گیرد. این نشانه ها در مورد محصولات کشاورزی،دامداری،صنعتی و صنایع دستی و کلا هر تولیدی بکار میروند. اسم مبدا یک نوع از نشانه های جغرافیایی ست،که تولید کننده انرا برروی محصولات خود بکار می برد تا معرف ان کالا و نیز نشان دهنده این باشد که این کالا متعلق به کجاست. نشان جغرافیایی اعم از نام مبدا ست و شامل ان نیز می شود.اصولا این نام ها برای اطلاع و اگاهی مصرف کننده گان بر روی کالا درج می شوند تا انها اطمینان یابند که این کالا متعلق به کدام منطقه و یا محل جغرافیایی می باشد.

    با توجه به اینکه در هر منطقه ای بدلیل شرایط اقلیمی،اب و خاک و دیگر عوامل طبیعی و انسانی و شرایط خاص بوجود امده مثل تعلق صنعت خاصی و انتساب ان به ان نقطه مانند فرش و گلیم و کفش ودیگر تولیدات دستی و ماشینی کالایی به نام ان منطقه شهرت یافته ،ذکر نام و نشان دلالت بر ان دارد که ان کالا در انجا با همان کیفیت و کمیتی تولید شده که مد نظر مصرف کننده بوده است.

    به عنوان مثال میتوان از پسته و زیره کرمان نام برد هر چند در عمل چون این کالاها به صورت بسته بندی عرضه نمی شوند نام و نشانی بر روی انها درج نمی شود ولی عرفا به انجا تعلق دارند.این کالاها اگر بسته بندی شوند درج نام و نشانی بر روی انها الزامی می گردد و در صورت منتسب کردن انها به جایی دیگر و به صورت غیر واقعی بدلیل فریب مصرف کننده شامل مجازات است و همچنین اگر این محصولات در جایی دیگر تولید شوند و به نام این منطقه به فروش رسند این به طریق اولا شامل مجازات می گردد. قوانین داخلی و کنوانسیونهای بین المللی از این علامات و نشانه ها حمایت جدی می نمایند تا مصرف کننده بتواند به صرف مراجعه به مرکز خرید و با مشاهده فقط بسته بندی کالا اطمینان حاصل کند که این همان کالای مد نظر وی است.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  پنج شنبه 92/9/28ساعت  10:17 صبح  توسط محمد صالح موسوی 
      نظرات دیگران()


    •    شاخه‌های اصلی مالکیت فکری چیست و توجیه آن کدام است؟
    •    هسته‌های اصلی نظام مالکیت فکری را چگونه ترسیم می‌کنید و آثار مترتب بر آن چیست؟ نظریه مختار خود را بنویسید.
    •    با توجه به ساختار نظام حقوقی ایران ماهیت آفرینش‌های فکری و رابطه پدیدآورنده با آفرینش فکری چگونه تحلیل می‌شود؟
    •    درباره مهم‌ترین چالشی که مانع اجرای قواعد مالکیت اعیان ملموس بر آفرینش‌های فکری است توضیح دهید.
    •    تفاوت اصلی مالکیت ادبی هنری و مالکیت صنعتی چیست؟ تحلیل خود را از تفاوت‌ها بر اساس ساختار حقوق ایران بیان کنید.
    •    مدت حمایت مالکیت فکری در نظریه کار چگونه تبیین می‌شود؟
    •    ماهیت موضوعی مالکیت فکری را توضیح دهید.
    •    رقابت غیرمنصفانه را در ساختار نظام مالکیت فکری تحلیل کنید.
    •    اشکالات وارد بر ذهنی بودن موضوع مالکیت فکری را توضیح دهید. همچنین نظر خود را راجع به ماهیت موضوع مالکیت فکری بیان کنید؟
    •    کسانی که در نظام حقوقی اسلام مشروعیت مالکیت فکری را نمی‌پذیرند چگونه استدلال می‌کنند. پاسخ این استدلال چیست؟
    •    نظریه لاضرر در حقوق اسلامی چه کاربردی در اثبات مشروعیت مالکیت فکری دارد؟
    •    با چه تقریری از مفهوم منفعت در نظریه اصالت منفعت می‌توان مالکیت فکری را اثبات کرد و قواعد عمومی مالکیت بر اساس این تقریر کدام خواهد بود؟
    •    نظریه هگل را در تحلیل مالکیت فکری بیان کنید.
    •    چگونگی اعمال نظریه کار بر مالکیت فکری را توضیح دهید.
    •    نظریه کانت را توضیح دهید و از طریق آن مشروعیت مالکیت فکری را اثبات کنید.
    •    نتیجه فعالیت‌های کلاسی خود را به‌طور خلاصه توضیح دهید.



  • کلمات کلیدی : سؤالات امتحانات
  • نوشته شده در  چهارشنبه 92/9/27ساعت  9:36 صبح  توسط مهدی معلی 
      نظرات دیگران()


    1. عنوان پرونده: شرکت تولید فرآورده های آهن بطور گسترده
    2.موضوع: استفاده از علامت تجاری و سرقفلی بدون محاسبه آن در قیمت گذاری
    3. حقایق پرونده: به شرح ذیل است:
    در بررسی شرایط مشارکت بین آقای "باروز"(خوانده دعوا) و آقای "جوزف هال" معلوم می شود که شرط منعقده بین آنها بیانگر این است که: درموردی که یکی از شرکا درحین مشارکت شرکت، فوت کند و کسی را به عنوان جانشین خود معرفی و تعیین نکرده باشد، آنگاه شریک زنده اختیار خرید تمامی سهام و سرمایه او را دارد.
    و وقتی آقای هال فوت می کند(1862) آقای باروز تمامی سهم او را بر اساس حکم اولیه دادگاه می خرد و در آنجا علامت تجاری شرکت و حق سرقفلی، قیمت گذاری نمی شود و اموال و دیگر سهام شرکت هم به طور ناعادلانه برای او قیمت می شود. زیرا تنها خریدار اموال و سهام متعلق شرکت، آقای باروز بوده است و خریدار دیگری که رقیب او باشد و یا اموال شرکت به طور مزایده ای به فروش برسد در بین نبوده است. لذا نمایندگان و ورثه آقای هال علیه حکم دادگاه بدوی پژوهش خواهی می کنند.

     

    نام شرکت

    سال تشکیل

    نام شرکاء

    وقایع

    علامت تجاری

    برادلی، باروز و هال

    1836

    جوزف هال باروز(خوانده) ریچارد برادلی

    اولین سال تأسیس شرکت

    حروف اول نامهای سه شریک که در بالای آن شکل تاج قرار دارد

    B.B.H 

    براماح، باروز و هال

    1844

    براماح، باروز و هال

    سال کناره گیری برادلی اضافه شدن شریک جدید بنام براماح

    شکل تاج

    B.B.H

    باروز و هال

    1847

    باروز- هال

    مرگ براما 1847 شرط فی مابین.

    خاتمه شرکت 1858

    شکل تاج

    B.B.H

    باروزو هال

    1862

    باروز- هال

    مرگ هال

    شکل تاج

    B.B.H

    ادامه تا زمان پژوهش خواهی/ استیناف

    1863

    ادامه فعالیت تجاری توسط منصوب از طرف دادگاه

    شکل تاج

    B.B.H


    1.استدلال لُرد چانسلر:
    أ‌.علامت تجاری مورد بحث به عنوان یک حق انحصاری شناخته می شود و قسمتی از دارایی شرکت می باشد که به شرکا تعلق می گیرد و فقط می تواند با تجارت و فرآورده های آهن به عنوان یک حق با ارزش، فروخته شود و قیمت گذاری گردد. ماهیت علامت مورد حمایت از نظر قاضی یک حق انحصاری در تولیدات آهن هرچند در منطقه ای " بلوم فیلد" است اما چون علامت شخصی است و علامت جغرافیایی نمی باشد، قابلیت نرخ گذاری و خرید و فروش را دارد. ضمناً صلاحیت دادگاه در حمایت از مالکیت علایم تجاری بوده است.
    ب‌.حق خواستن جبران خسارت رد می شود؛ زیرا ادعای کلاهبرداری خوانده زمانی است که مالکیتی بر روی علایم تجارتی نداشته باشد و او کالاهای خودش را به عنوان کالای فرد دیگری بفروشد. درصورتی که خوانده یکی از شرکای اولیه بوده است و در شراکت او بر مالکیت علایم تجاری تردیدی نیست.
    ج‌.تحمیل ضرر به عموم یعنی به اشتباه انداختن عموم مردم نسبت به علامت خواهان، محرز و مسلم است، زیرا؛ مردم فکر می کنند، کالای علامت گذاری شده مربوط به خواهان بوده است.(شرکای اولیه) درصورتی که خوانده با تقلب و فریب مردم را به اشتباه انداخته و مردم ضرر کرده اند.
    د‌.اموال و سهام شرکت به دلیل اینکه خریداران متعدد وجود نداشته است و تنها خریدار آن شریک زنده بوده است، ملغی اعلام می شود.


    حکم:
    حکم اولیه را نقض می کنم و اعلام می نمایم که:
    1. فروش از طریق دفتر دادگاه و آنچه سهام متعلق به شرکت می باشد، بایستی انجام شود که موارد زیادی از خانه ها و زمین ها و شرکت تجاری و فرآورده های آهن و معادن و توابع ملحق به آنها را دربر می گیرد.
    2. حق انحصاری برای استفاده از علامت تجاری شرکت، قسمتی از دارایی شرکت است و باید در ارزشگذاری محاسبه گردد.
    سرقفلی تجاری شرکت، باید قیمیت گذاری شود زیرا جزئی از سرمایه شرکت محسوب می شود.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  دوشنبه 92/9/25ساعت  8:7 عصر  توسط یوسف طغرایی 
      نظرات دیگران()

    Consorzio del formaggio parmigiano reggiano                                                         

    کشور : ایتالیا

    صنعت : تولید کننده پنیر

    نوع سازمان : خصوصی

    محصولات این کارخانه بعنوان پادشاه پنیر شناخته شده و دارای اصل و نسب صد ساله است و موفقیتش را مدیون جغرافیای منحصر به فرد منطقه شمالی ایتالیاست که در آن واقع شده است.

    وجه تسمیه نام این پنیر دو صفت در زبان ایتالیایی است که برای استان های پارما و رجیو امیلیا در این منطقه در قدیم به کار می رفته. این کارخانه با قرار دادن نشانه ی جغرافیایی برای محصولش از شهرت نام خودش در برابر رقبا اش محافظت کرده.

    در دهه ی 1950 ائتلافی به منظور به رسمیت شناختن نشانه جغرافیایی تشکیل شد ، امضا کنندگان کنوانسیون ( فرانسه ، ایتالیا ، هلند ، سوئیس ) خود را متعهد به منع استفاده از نام گذاری های غلط از مبدا در خاک خودشان کردند. پس از این کنوانسیون دولت ایتالیا نشانه جغرافیایی این پنیر را در آن منطقه به رسمیت شناخت و هرگونه استفاده از این نام برای پنیرهای دیگر ممنوع شد و عملا به نفع این کارخانه که یک تولیدکننده داخلی است تمام شد. علاوه بر این موافقت نامه لیسبون در سال 1958 یک گام رو به جلو در حمایت از نشانه ها بود و توسط وایپو هم تایید شد.

    طراحی نام این محصول منجر به اعتبار و مزیت رقابتی و حمایت در اتحادیه اروپا شده و نوعی گارانتی برای کیفیت و شهرت محصولش محسوب میشود. همچنین توسط وزارت کشاورزی ایتالیا هم به رسمیت شناخته شده و در کشورهایی که در آنها نشانه جغرافیایی مورد حمایت نیست برای تمایز محصولش متکی به یک سیستم علامت جمعی یا تاییدی است.

    علاوه بر این ، می توان آنها را از طریق سیستم علامت تجاری و ابزارهای قانونی دیگر از جمله وضع قوانین علیه رقابت ناعادلانه و قوانین حمایت از مصرف کننده حمایت کرد بنابراین علامت خغرافیایی یک منطقه خاص می تواند در نقاط دیگر یک اصطلاح عمومی ، مطابق با شروط موافقت نامه تریپس تلقی شود.  



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  دوشنبه 92/9/25ساعت  7:8 عصر  توسط آذین کریمایی 
      نظرات دیگران()

    [خیلی متشکرم مشاوره کامل و جامع و دقیقی درباره فرایند ثبت نشانه‌های جغرافیایی در سطح بین‌المللی به همراه مقایسه آنها ارائه کردید. پیشنهاد میکنم برای اداره مالکیت صنعتی ارسال کنید تا به عنوان برشور در اختیار متقاضیان قرار بدهند یا در سایت بگذارند. معلی]

    درموافقتنامه لیسبون درباره فرآیند ثبت نشانه جغرافیایی اینطور مقرر کرده است که ادارات کشور های عضو اتحادیه از دفتر بین المللی تقاضای ثبت میکنند و دفتر بین المللی این درخواست را به اطلاع کشور های مختلف عضو میرساند ودر نشریه منتشر میکند

    درموافقتنامه مادریدمقرر شده بود که اتباع هر کشور باید ابتدا علامت را کشور مبدا ثبت کرده و اداره کشور مبدا درخواست ثبت در دفتر بین المللی بدهد و دفتر هم در نشریه ثبت می کند تل به اطلاع اعضا برسد

     در کنوانسیون پاریس اینطور بیان شده بود که  هر گونه علامت کارخانه یا علامت تجارتی که در مملکت مبدا
    طبق مقررات به ثبت رسیده باشد می تواند موضوع یک اظهارنامه ثبت در سایرممالک اتحادیه قرار گیرد

    هر سه معاهده شرایط مشابهی را مقرر کرده اند



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  دوشنبه 92/9/25ساعت  1:54 عصر  توسط رضوان قضات 
      نظرات دیگران()

     

    چکیده :

    نام : Vale dos Vinhedos (دره تاکستان)

    نوع سازمان : شرکت تعاونی

    صنعت : نوشیدنی ها (مشروب)

    کشور / منطقه : برزیل

    موضوع حمایت : کالاهای با مبدأ جغرافیایی خاص

    ابزار حمایت : نشانه های جغرافیایی و نامگذاری مبدأ


    پیشینه :

    شرکت تولیدکنندگان شراب که در منطقه Vale dos Vinhedos در ایالت Rio Grande do Sul برزیل واقع شده است در سال 1995 به توسط کارآفرینانی که در آن منطقه پیشگام بودند بوجود آمد. هدف اصلی این شرکت ترویج ریشه های فرهنگی این منطقه با روش های اقتصادی و زیست محیطی پایدار می باشد که از جمله آن می توان به فرآیندهای درست کردن شراب معروفی که در این منطقه تولید می شود اشاره کرد.

    عوامل مهم و متمایز کننده این منطقه نسبت به مناطق دیگر عبارت از موقعیت جغرافیایی خاص این منطقه، شراب معروف و آداب و رسوم مردمان آن می باشد. اصطلاح تی پی سی تی که عبارت از درجه ای در مورد مزه شراب که نشان دهنده منشأ فرهنگی و جغرافیایی آن می باشد، کیفیتی است که مردم بومی که در این منطقه زندگی می کنند موفق به بهره برداری تجاری از آن شده اند.

    به علت موفقیت چشمگیر در این منطقه، امروزه کشاورزان برزیلی و تولیدکنندگان شراب از اهمیت داشتن محصولات متمایز محلی ای که مربوط به جغرافیای خاص و منشأ آنها می شود، آگاه هستند. این استراتژی به دولت و کسب و کار مرتبط با کشاورزی اجازه می دهد که به مقابله با چالش های رقابت در بازارهای جهانی بپردازند مادامی که نسبت به حفظ فرهنگ، توسعه اقتصادی و پایداری محیط زیست اطمینان حاصل کنند. ادامه مطلب...


  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  دوشنبه 92/9/25ساعت  12:8 عصر  توسط حسین حسینی 
      نظرات دیگران()

     

    ادامه مطلب...


  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  دوشنبه 92/9/25ساعت  8:58 صبح  توسط بشری السادات امامی 
      نظرات دیگران()

    <      1   2   3   4   5   >>   >
    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    نحوه تدوین رساله پژوهشی
    جزوات حقوقی
    جزوات حقوق مالکیت صنعتی
    لینک دانلود جزوه حقوق رقابت تجاری و اسرار تجاری
    دانلود مجلات حقوق مالکیت فکری وایپو
    جزوه حقوق اینترنت و نرم افزارهای کامپیوتری دکتر رجبی
    حمایت یا عدم حمایت از پایگاه های داده در نظام حقوقی ایران
    نکته مهم
    جزوه داوری تجاری بین المللی
    جزوه مالکیت ادبی و هنری 2 دکتر حکمت نیا
    [عناوین آرشیوشده]
     
     RSS 
     Atom 
    صفحه نخست
    پست الکترونیک
    بازدید امروز : 11
    بازدید دیروز : 129
    مجموع بازدیدها : 477587